Var pieprasīt kompensāciju par neizpildītiem reisiem

Janvārī vairākkārt reisa laikā tehniskas problēmas piedzīvojuši jaunie “Škoda vagonka” elektrovilcieni, tādējādi daudzi cilvēki nevarēja laikā nokļūt plānotajā gala mērķī darbā, mācību iestādē vai pie ārsta. Kompensācijas pieprasījuši vien daži desmiti pasažieru. 

Daudzās tehniskās problēmas jaunajiem vilcieniem radījušas satiksmes haosu un pasažieru neapmierinātību. Nereti tiek atcelti arī dažādu pārvadātāju autobusu reisi, kas arī sagādā neērtības iedzīvotājiem. Dzelzceļa transporta un autobusu izmantotājiem ir tiesības pieprasīt kompensāciju reisa neizpildes gadījumā, norāda Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis. Tiesa, ja vien ir iegādāta biļete. “Tā kā – ja nav noticis kāds autobusu vai vilcienu reiss, cilvēkam ir iegādāta biļete, tālāk lidmašīnas, kino vai teātra biļete, tad arī tiešie zaudējumi, kas ir dokumentāli apliecināmi fakti, nevis iedomāti, tad pārvadātājam ir pienākums tos kompensēt. Tas ir būtiski.”

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” norāda, ka līdz šim par neizpildītajiem reisiem pieprasīts neliels skaits kompensāciju. AS “Pasažieru vilciens” Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre: “Pirmajās nedēļās, ja skatāmies pirmās nedēļas, kad bija 2.-4.janvāris, kad bija situācijas, kad “Škoda vagonka” elektrovilcieni nevarēja turpināt ceļu, saņēmām kopumā 24 kompensāciju pieprasījumus.”

Kompensācijas pieprasījums pasažieriem ir jāveic konkrēto reisu izpildošajam uzņēmumam. Gadījumā ar elektrovilcienu reisu neizpildi – “Pasažieru vilcienam”. Zaķis: “Likums nosaka, ka pārvadātāja pienākums ir atlīdzināt radušos zaudējumus, tātad – pasažieru pienākums ir vērsties pie pārvadātāja. Ja komunikācija nesanāk vai pārvadātājs nereaģē, neīsteno kompensācijas izmaksu vai iebilst, tad pilnīgi noteikti var vērsties Autotransporta direkcijā, bet patiesībā tas nozīmē vērsties tiesā.”

“Pasažieru vilciena” vadītājs Rodžers Jānis Grigulis šomēnes paziņoja, ka pasažieriem, ja vilciens piedzīvojis tehniskas problēmas reisa laikā un nevar turpināt ceļu, ir tiesības izsaukt taksometru. Brauciena izmaksas ar taksometru kompensēs “Pasažieru vilciens”, bet tālāk tās piedzīs no elektrovilcienu ražotājiem “Škoda vagonka”.

Zviedre: “Būtībā par kompensācijām ir tā – tie nav tikai taksometri. Ja mēs skatāmies saņemtās kompensācijas, tur bija viens eiro un 50 centi, ko varam, visticamāk, identificēt kā “Rīgas satiksmes” biļete, tad arī bija dažas kompensācijas par padsmit eiro, ko varam interpretēt kā taksometru izsaukšanu.”

Pēdējo nedēļu nedienas ar jauno vilcienu ekspluatāciju pievienojas problēmu gūzmai sabiedriskā transporta sistēmā, kad aizvadītā gada laikā regulāri tika atcelti desmitiem “Liepājas autobusu parka” reisi šoferu trūkuma dēļ. Iepriekšējās dienās savukārt tika ziņots par vairāku “Gulbenes autobuss” reisu atcelšanu.