Pasažieru pārvadātāji aicina atlikt jauno tarifu ieviešanu

1. aprīlī stāsies spēkā jauna reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēma. Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija gan uzskata, ka tas notiek juridiski nekorekti un sasteigti, kā dēļ jauno tarifu vietām var būt kļūdaini. Tikmēr pārvadātāji aicina pasažierus nepārmest autobusu vadītājiem, ja maksa par braucienu ir kāpusi ievērojami.

Nav šaubu, ka tarifi raģionālajā sabiedriskā transportā bija jāpārskata, jo tie sen vairs neatbilda reālajai situācijai un nesedz visas izmaksas. Tā norāda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks. Taču pārvadātājus neapmierina tas, kā no valsts puses šie jaunie tarifi tiek ieviesti. “Līgumā ir nosacījums par to, ka pārvadātāju ir jāinformē 30 dienas iepriekš, pilnīgu informāciju nosūtot uz pārvadātāja oficiālajām e-adresēm. Rezultātā informācija jau bija kopš pagājušā gada decembra vidus, kad Sabiedriskā transporta padome pieņēma lēmumus, bet kādas reālās darbības no Autotransporta direkcijas puses sekoja tikai marta vidū.”

Autotransporta direkcijā savukārt norāda, ka jauno tarifu sagatavošana notikusi aptuveni gadu. Šajā darbā ir piedalījusies arī pārvadātāju asociācija. Tāpat pasažieru pārvadāšanas uzņēmumiem esot bijuši vairāki informatīvi semināri par jauno tarifu sistēmu un to ieviešanu. VSIA “Autotransporta direkcija” pārstāvis Viktors Zaķis: “Teikt tā, ka viņi neko nezināja un ka tas būtu jaunums, laikam būtu pārsteidzīgi. Arī mums, kad tika nolemts 14. decembrī, tas ieviešanas laiks bija īss, tie ir trīsarpus mēneši. Šajā gadījumā tā sarežģītība ir iekš tā, ka tarifi netiek pacelti pa 10, 20% bet tā ir pilnīgi jauna tarifu sistēma.”

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijā uzskata, lai process nebūtu sasteigts un tiktu ievēroti visi līguma nosacījumi, jauno tarifu ieviešanu ir jāatliek līdz 1. jūnijam. Tad arī pietiktu laika kļūdu izlabošanai jaunajās tarifu tabulās un sabiedrības informēšanai. Tam piekrīt arī viens no pasažieru pārvadātājiem Vidzemes reģionā – uzņēmums “CATA”. “Pirms pusmēneša sākām saņemt pirmās tarifu tabulas. Tās bija kļūdām bagātas. Joprojām no valsts pārvaldes puses par procesu, par ieviešanas gaitu kopš tika uzrunāti pārvadātāji un iedota pirmā informācija es nevaru pateikt neko labu,” saka AS “CATA” Pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs Lotārs Dravants.

Dravants skaidro, ka uzņēmums Autotransporta direkciju vairākkārt informējis par kļūdām jaunajās tarifu tabulās. Daļa kļūdu esot labotas, taču daļa – nē. “Joprojām ir kļūdas, uz ko Autotransporta direkcija, kas ir valsts pārvalde, mums atbild – parakstiet tādu, kā ir. Kā es varu parakstīt, ja redzu un parādu konkrētas vietas. Konkrēti manis pārstāvētā uzņēmuma apkalpes zonā ir divu pieturu kombinācija, kur šobrīd maksa par distanci zem pieciem kilometriem ir 75 centi, jaunā cena ir 2.40 eiro, braucot no A uz B, 2.60 eiro no B uz A.”

Par šādām un līdzīgām situācijām, kas reģionālajos sabiedriskā transporta maršrutos, var rasties pēc 1. aprīļa, pārvadātāji galvenokārt aicina nepārmest autobusu šoferiem. Ošenieks: “Paņemt biļeti par braucienu, apsēsties sēdvietā un brauciena laikā zvanīt uz Autotransporta direkciju kā pasūtītāju, lūgt skaidrot situāciju, ja ar kaut ko šis pasažieris nav apmierināts.”

Jaunie tarifi attieksies gan uz autobusu, gan dzelzceļu pārvadājumiem. Precīzu informāciju par jaunajām biļešu cenām pasažieri varēs iegūt biļešu tirdzniecības vietās. Savukārt ar jaunajām biļešu cenām starppilsētu autobusos ir iespējams iepazīties Autotransporta direkcijas internta vietnē.