Kā risināt domstarpības par vakcināciju darbinieku vidū?

Neapskaužama situācija, negribētos būt darba devēju vietā - saka ReTV Ziņu dienesta intervētie eksperti. Pretrunīga nostāja vakcinācijas jautājumos var sašķelt pat vissaskanīgākos kolektīvus, kuros līdz šim nekas nav traucējis kopā strādāt, lai sasniegtu uzņēmuma mērķus. Risinot strīdus, labā pieredze jāpatur prātā un jāsāk ar cieņpilnu sarunu - iesaka speciālisti. “Darbiniekam droši vien būtu vērtīgi uzdot jautājumu - kā tu redzi turpmāko savu darbu šajā uzņēmumā? Tu man esi vērtīgs darbinieks, es gribu, lai tu strādā, es respektēju tavu vienu vai otru izvēli, bet, kā tu redzi – ko mēs tagad darīsim?” saka Anita Rošāne, sertificēta darba, organizāciju un konsultatīvā psiholoģe.

Iespējams, ne vienmēr domstarpības izdosies atrisināt, tomēr var gadīties, ka sarunas laikā arī darbinieks piedāvā kādu vērtīgu risinājumu. Ja saviem spēkiem strīdus par vakcināciju pārrunās neizdodas atrisināt, palīgā var aicināt starpniekus. “Varbūt ir iespēja piesaistīt kādu mediatoru, jo mediatori ir tie cilvēki, kas ir apmācīti divu atšķirīgu viedokļu vai pušu, viedokļu saskaņošanā – tā, lai abas puses būtu vinnētājas, jo es domāju, ka darba devējs tiešām nav ieinteresēts kādu sadusmot, tiešām uzreiz atlaist tikai tāpēc, ka viņš nav vakcinējies! Jo vairāk, ja darbaroku trūkst un cilvēks ir augsti kvalificēts,” saka Ginta Teivāne, psihoterapijas speciāliste, Junga analītiķe.

Izskan arī viedoklis, ka darba devējiem situāciju atvieglotu skaidrs likumiskais regulējums par to, kā organizēt darbu izteiktas konfrontācijas apstākļos. Taču jau agrāk Latvijā bijuši lieli, visu sabiedrību šķeļoši jautājumi, kas no šodienas skatupunkta vairs nešķiet iemesls, lai nevarētu kopā strādāt. “Nu jau ir pagājuši vairāki gadi, bet ir bijis valodu referendums [2012. gadā Latvijā notika referendums, kura rezultātā tika nostiprināts latviešu valodas kā vienīgās valsts valodas statuss, pret ko iebilda sabiedrības krievvalodīgā daļa – red.], kad arī sabiedrība sašķēlās divās daļās. Katra puse bija savās pozīcijās, tāpat bija jāmeklē kaut kādi kopsaucēji un spēja sastrādāties. Gāja laiks, tas varbūt aizmirsās,” pauž Reinis Lazda, organizāciju psihologs.

Secinājums – risinot strīdus darbinieku vidū, jāmeklē kopīgais, nevis jākoncentrējas uz atšķirīgo - uzsver eksperti.

 


Foto: Freepik