Ritma izjūta ir nenovērtējama. Talsu novada pirmsskolas iestādes orķestru parādē

Jau vairākus gadus Talsu novadā ir sava veida unikāla tradīcija, kurā uz orķestra parādi satiekas pirmsskolas izglītības iestāžu audzēkņi. Instrumentu klāsts plašs – sākot no īstiem mūzikas instrumentiem līdz pat miksera slotiņai. Bērniem tas priekpilns notikums, bet tikmēr pedagogi akcentē ritma izjūtas nozīmi cilvēka dzīvē un attīstībā. Organizatori lēš, ka šādu pasākumu iedibinājuši vienīgie Latvijā.

Vai zinājāt, ka mūzikas instruments var būt vienkārši balons? Jau ar pirmajiem orķestru parādes priekšnesumiem pedagogi pierādīja savu radošumu. Jaunie mūziķi bruņojušies ar dažādiem instrumentiem un arī paši pārģērbušies visvisādos tēlos.

Šoreiz orķestru parādē 13 Talsu novada pirmsskolas izglītības iestāžu priekšnesumi. Lai piedalītos, nosacījumu nav – katrs pedagogs izvēlas vienu savu grupiņu, neatkarīgi no tās vecuma, un iestudē priekšnesumu. Vaicājot, kā vispār tādu bērnu bariņu ar tādu precīzu priekšnesumu var savākt kopā, Elizabete Vizuma, Talsu PII “Sprīdītis” pedagoģe, atbild: Tas ir treniņš, tikai regulārs treniņš, un galvenais, lai visi vienmēr ir priecīgi. Lai nevienam nav negribēšanas nākt.”

“Izskatās jau viegli, vai ne? Bet darbs ir ļoti liels apakšā, lai bērni varētu muzicēt pirmsskolā. Viņiem ir ļoti maz gadu. Un vienmēr ir kaut kāds pārsteigums. Man liekas, šogad bija ļoti krāsaina orķestra parāde,” saka Ērika Grīva, Laidzes PII “Papardīte” pedagoģe.

Pirms astoņiem gadiem orķestru parādes ideja radusies, lai pievērstu kolēģu uzmanību ritma rotaļām, kas, pirmkārt, bērniem rada prieku, bet reizē arī attīsta bērna uzmanību, atmiņu, domāšanu un radošumu. “Covid-19 gadi parādīja, ja nav šādu pasākumu, ja nav tik ļoti iespējams nodarboties ar mūziku un ritmizēt ar ritma rotaļām, tad bērniem krasi krītas uzmanības aktivitāte. Pedagogi paši, grupu pedagogi, pirmsskolas skolotājas toreiz teica, ka bērns vairs nevar tik daudz, cik viņš ir varējis iepriekš,” saka Baiba Brice, idejas autore un organizatore.

Orķestru parāde bērniem māca arī uzstāties un arī skatīties citu priekšnesumus, uzvedības kultūru. Brice: “Es redzu, kā pieaug ne tikai bērnu un skolotāju varēšana, izdoma un fantāzija, bet pieaug arī, par laimi, pirmsskolas izglītības iestāžu mūzikas instrumentu krājums. Labi, vienreiz interesanti paspēlēt kaut kādus tādus pašdarinātus rīkus, bet tomēr jātiecas uz to, lai katrā bērnudārzā visā Latvijā būtu labi skaņu rīki, labi mūzikas instrumenti.

Tāpēc, lai redzētu, kā patiesībā ir spēlēt īstus mūzikas instrumentus, bērni varēja redzēt priekšnesumā, ko viņiem veltīja mūzikas skolas audzēkņi.