Jēkabpilī sastrēgumi kā Rīgā. Ielas remonta dēļ autovadītājiem jānīkst pie luksoforiem

Jēkabpiliešu ikdienu apgrūtina ielas remonts, kura dēļ izvietoti divi luksoforu posmi. Lai tos šķērsotu, ceļā nākas pavadīt pat krietni ilgāku laiku nekā ierasts. Būvnieks uzsver, ka tāda ir konkrētā objekta specifika, neērtības būs jāpacieš vēl dažus mēnešus, jo būvdarbi esot ieilguši. 

Zīlānu iela Jēkabpilī ir tranzīta ceļš ar ļoti intensīvu satiksmes plūsmu, tādēļ ielas remonts rada lielas neērtības autovadītājiem. Divos ielas posmos satiksme tiek organizēta pa vienu braukšanas joslu, automašīnu plūsmu regulējot ar luksoforiem. Šoferīši ir sašutuši, jo intensīvākajos satiksmes brīžos posma šķērsošana var prasīt pat nepilnu stundu. “Vakaros pēc darba atbraukt mājās ir katastrofāli, reizes piecas ir jāstāv, lai tiktu garām šim posmam. Braucu piektdien mājās no darba, tas man aizņēma 50 minūtes,” saka autovadītāja Linda.

Remontu Zīlānu ielā veic SIA “Ošukalns”. Uzņēmumā skaidro, ka starp abiem būvdarbu posmiem ir starpposms, kurā jāietilpst visām palaistajām automašīnām, tādēļ vienā reizē var palaist mazu spēkratu daudzumu. SIA “Ošukalns” projektu vadītājs Igors Keziks: “Luksofori ir noregulēti tā, lai ielaistu tik lielu plūsmu, lai tā ielīstu tajā posmā starp luksoforiem. Izrēķināts, ka tā ir aptuveni 200 metru mašīnu rinda. Tiek ielaisti, apstājas starpposmā, sagaida, kad atbrauc no otras puses mašīnas, samainās, tad tiek tālāk. Šis risinājums tapa ļoti sarežģīti. Mēs mēnesi mēģinājām noregulēt visu, sinhronizēt luksoforus. Pašlaik luksofori strādā visefektīvākā režīmā.”

Uzņēmumā uzsver, ka šobrīd neesot iespējams samazināt šoferiem gaidīšanas laiku būvdarbu teritorijā. Lai atvieglotu situāciju, piektdienu vakaros un citos brīžos, kad ir visgarākās automašīnu rindas, plūsmu regulē satiksmes regulētāji. Ar šādu režīmu iedzīvotājiem būs jāsamierinās vēl dažus mēnešus, jo būvdarbi objektā ir ieilguši. Procesu aizkavēja vairāki apstākļi, tostarp pašvaldībā radušās diskusijas par to, ko darīt ar vēsturisku caurteku objekta teritorijā. Keziks: “Bija doma caurteku tomēr nedemontēt, saglabāt. Tas baigi iekavēja. Divarpus mēnešus gaidījām risinājumu. Plus paralēli tam tajā posmā veic būvdarbus “Sadales tīkls”. Viņiem arī neiet tik raiti. Viņi mūs arī kavē. Plus vēl tajā posmā ir stārķis, kurš apdzīvo vienu stabu. Kamēr viņš neaizlidos prom, neatbrīvos savu ligzdu, arī mūs iekavēs.”

Ņemot vērā šos apstākļus, SIA “Ošukalns” prognozē, ka asfaltēšanas darbi varētu būt pabeigti septembra beigās. Tad arī varēs noņemt luksoforus un atjaunot satiksmi pa abām braukšanas joslām.