Remontam slēgts tilts pār Gauju Lejasciemā. Pagaidu tilta nebūs

No šīs nedēļas satiksmei ir slēgts tilts pār Gauju uz vietējā autoceļa Lejasciems-Māli, jo notiek tilta remonts. Pagaidu tilts būs tikai gājējiem un velosipēdistiem, autotransportam būs jāmēro apvedceļš. Par to savu sašutumu pauž Gaujas kreisā krasta iedzīvotāji, kuri šobrīd ir atgriezti no Lejasciema centra.

Uzzinot, ka tiks remontēts tilts pār Gauju, bet remonta laikā nebūs pagaidu tilta autotransportam, Gaujas kreisā krasta iedzīvotāji savāca parakstus un nosūtīja vēstuli uzņēmumam “Latvijas Valsts ceļi”. “Tiekam atgriezti no centra, no pakalpojumiem. Sāpe ir. Viss ir kārtībā, tilts ir jāremontē. Es nevienu mirkli neesmu iebildusi pret tilta remontu, bet, mīļie, nodrošiniet pagaidu pārvietošanos ar vieglajām automašīnām,” saka „Ķemeru” māju iedzīvotāja Jana Igaviņa.

 “Gaujmalnieku” māju iedzīvotāja Digna Baltiņa: “Ir taču cilvēki, kuriem vajag skolas un elementāru medicīnisko palīdzību. Veikali, pensionāriem pasts. Tas jau ir būtiskākais. Tur nav tā, ka tikai divi cilvēki ir, kas netiks pāri.”

Iedzīvotāji rēķina, ka piedāvātais apvedceļš, kas ir par 14 kilometriem garāks, ja to nāksies mērot katru dienu vairākas reizes, radīs būtiskas papildus izmaksas. Igaviņa: “Mēs savā ģimenē esam trīs ekonomiski aktīvi cilvēki: es, vīrs un meita. Mēs katrs strādājam savā novada punktā. Parēķinājām, ja pārvietojamies pa šo papildu ceļu, tad šajā laikā nobraucam plus 4000 kilometru. Rēķiniet paši degvielas summas!”

Pagaidu tilta neesamība būs apgrūtinājums arī lauksaimniekiem, kuriem apstrādājamie lauki ir abos Gaujas krastos. Apvedceļš, kas tiek piedāvāts kā alternatīva, ne tikai sadārdzina pārvietošanos, bet arī nav kvalitatīvs. “Tur ir viens posms, kur ir dzeltenā smilts. Nav pamata ceļam apakšā,” saka “Ķemeru” māju iedzīvotājs Aigars Igaviņš.

Atbildes vēstulē iedzīvotājiem uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” skaidro, ka pagaidu tilts būtiski sadārdzinātu tilta pārbūves projektu, šīs izmaksas varētu būt ap 100 tūkstošiem eiro. “Visi remontdarbi un to gaita ir saskaņoti ar pašvaldību, no Valsts vides dienesta ir saņemtas ieteikuma rekomendācijas un arī prasība – veikt remontdarbus, iespējami maz skarot upes gultni, izvairoties no pagaidu tilta būvniecības,” saka “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.

Lejasciemieši pauž arī savu neizpratni par to, kāpēc, ja tika būvēts pagaidu gājēju tilts, to nevarēja pielāgot arī vieglajam auto. Kononova gan norāda: “Kur bija iespēja izbūvēt tiltu gājējiem, tas arī ir izdarīts. Pagaidu tilta izmaksas ir provizoriskas. Tās tiek rēķinātas no tā, kāda ir mūsu pieredze.”

Kā informē uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi”, tad būvdarbi ilgs apmēram sešus mēnešus.