Kas notiek ar autobusā pazaudētām mantām?

Laiku pa laikam sabiedriskajā transportā vilcienā vai autobusā pasažieri ir atstājuši kādas savas personīgās mantas. Pasažieru pārvadātāji novērojuši, ka visbiežāk tas notiek mainoties gada laikiem. Ko cilvēki atstāj sabiedriskajā transportā un kas ar to pēc tam notiek?

“Lūdzu, ārā kāpjot, neaizmirstiet autobusā savus cimdus, zeķes, zābaciņus. Vai, pareizāk sakot, cimdus, cepuri un šalli. Tāpat pārliecinieties, ka mobilais telefons un naudas maciņš nav izdomājis palikt dzīvot siltā autobusā! Pirms izkāpšanas neaizmirstiet atsprādzēties! Lai jums izdodas šī diena. Paldies,” šādi pasažierus brauciena noslēgumā uzrunā pasažieru pārvadātāja “VTU Valmiera” autobusa vadītājs Edgars Zaķis, tomēr, kā ReTV norāda šoferis, cilvēkiem vienalga gadās autobusa salonā atstāt savas personīgās mantas. “Tad, kad ir cepuru laiks, tad cepuru kolekcija tiek papildināta. Tad ir interesanti, ja Rīgā sākam braukt un līst lietus, Valmierā spīd saulīte, lietussargi paliek autobusā. Tie ir tādi no visbiežāk aizmirstajām lietām.”

Tāpat arī cimdi bieži nonākot zem autobusu sēdekļiem, pārsvarā gan atrodas no pāra tikai viens cimds. Autobusa vadītājs stāsta, ka visaizmāršīgākie pasažieri ir bērni un jaunieši. “Tad arī ir tās peldamās vai sporta somas, tas arī ir tā diezgan bieži. Pat no baseina vedot gadās, ka tikko ir nopeldējies, pēc izkāpšanas no autobusa viņam vairāk nevajag ne pleznas, ne peldbikses.”

Nesen kāds aizsapņojies pasažieris autobusā esot aizmirsis pat savu elektrisko skūteri. Zaķis: “Interesanti, ka viņš kāpj viens no pēdējiem ārā, es redzu, ka šis puisis aiziet, es saprotu, ka man saukt nav nekādas jēgas, jo viņam ir austiņas uz ausīm. Tad pagāja apmēram 35 minūtes, kad viņš meklēja mani.”

Šoferim autobusa salonā gadījies atrast arī aizmirstus telefononus, dokumentus un pat prāvu naudas summu. Ja īpašnieks laikus nepiesakās, pasažieru pārvadadāšanas uzņēmuma “VTU Valmiera” autobusu vadītāji atradumus nodot glabāšanā administrācijā. Šeit īpašā skapī mantas savus īpašniekus gaida 30 dienas. SIA “VTU Valmiera” Kvalitātes vadības sistēmas un kontroles daļas vadītāja Lāsma Cukure: “Dokumentus, ID kartes, naudas makus, bankas kartes, ko visu ar aktu pēc TRIM dienām, pēc 72 stundām sūta projām uz policiju. Kur viņi tālāk liek, es nezinu. Ļoti bieži ir tā, ka cilvēki meklē to, kā mums nav, bet nemeklē to, kas mums ir.”

Arī uzņēmumā “Pasažieru vilciens” vagonos atstātos dokumentus, naudas makus un citas vērtīgas lietas pēc trīs dienām nodod policijai. Savukārt citas pasažieru atstātās personīgās lietas glabājās uzņēmuma Klientu apkalpošanas centrā Rīgas dzelceļa stacijā. “Vasarā tās ir saules brilles, ziemā optiksās brilles, ja tās vairāk izmanto lasīšanai. Bieži aizmirst dažādus lietussargus, cepures, šalles, mobīlos telefonus, makus, dokumentus, gadās, ka atstāj arī ābolu maisiņus, ģitāras un pat vijoles,” saka AS “Pasažieru vilciens” pārstāve Sigita Zviedre.

“Pasažieru vilciens” līdz oktobrim Valsts policijā nodevis 133 lietas, savukārt pie īpašniekiem atgriezušās teju 400 aizmirstas mantas. Ja gādās kaut ko aizmirst vilciena vagonā, tad svarīgi pēc iespējas ātrāk sazināties ar uzņēmuma klientu apkalpošanas centru. 

Zviedre: “Zvanīt un teikt, kas ir noticis, kurā vilcienā, jo tas palīdz identificēt, kur šis vilciens pašreiz atrodas, sazināties ar vilciena komandu, lai pēc iespējas ātrāk var aiziet uz attiecīgo vagonu un sameklētu attiecīgo lietu, ja tā tur vēl atrodas.”

Atstātās mantas, kurām īpašnieki tomēr neuzrodas, pasažieru pārvadāšanas uzņēmumos ar laiku utilizē. Pasažieru vilciens šogad atbrīvojies no 285 vilcienu vagonos aizmirstām lietām. 


Projektu līdzfinansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Par "ReTV Ziņas" saturu atbild SIA "Re MEDIA".

#SIF_MAF2023