Kad gaidāmi jaunie vilcieni?

Ik pa laikam atsevišķās dzelzceļa līnijās iedzīvotāji pamana braucam jaunos elektrovilcienus, taču pasažieru pārvadājumi ar tiem aizvien nenotiek. To kursēšanas datums ir pārcelts vairākas reizes. Bija paredzēts, ka tie sāks kursēt vasaras beigās, pēc tam, ka līdz ar rudeni – novembrī. Kad sagaidīsim jaunos vilcienus?

Lai gan jaunie vilcieni ik pa brīdim ir manāmi dažādās dzlezceļa līnijās, tie vēl tagad tiek tikai testēti. Šobrīd Latvijā atrodas nedaudz vairāk kā puse no paredzētajiem jaunajiem vilcieniem. Arī iedzīvotāji ir tos pamanījuši un gaida iespēju vilcienus izmēģināt.

Uzņēmumā “Pasažieru vilciens” norāda: cerība ir, ka līdz šī gada beigām varēs sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem. Sākotnēji tika plānots, ka vilcieni sāks kursēt jau šīs vasaras beigās. Taču pandēmijas un Krievijas uzsāktā kara Ukrainā dēļ paredzētais termiņš krietni mainījies. Ir notikušas būtiskas izmaiņas vilcienu ražošanā un testēšanā. AS “Pasažieru vilciens” pārstāve Sigita Zviedre: “Proti, ja iepriekš tika plānots, ka vilcieni jau braucoši sasniegs Rīgu, tad tagad vilcieni tiek vesti, sadalīti pa daļām. Katrs sastāvs ar vairākām kravas automašīnām. Tas pēdējais posms, kas ir vilciena montāža un iestatīšanas darbi, tiek veikti Rīgā. Un šis ir, protams, palēlinājis gan piegādes, gan arī sertifikācijas procesu.”

Jauno elektrovilcienu sastāvā ir 436 sēdvietas, klimata kontrole, elektrības kontakligzdas, video novērošana, bezvadu internets, monitori, kā arī tualete. Uzrunātie ReTV iedzīvotāji saka, ka ērtības, ko sagaida no jaunajiem vilcieniem, varētu būt iemesls to biežākai izmantošanai.

Paredzēts, ka Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka” Latvijai piegādā 32 elektrovilcienus, kas izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā. Līdz ar jaunajiem vilcieniem tiks ieviests arī intervāla grafiks, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.


#SIF_MAF2023