Jūrmalniekiem sola bezmaksas “turp-atpakaļ” braucienus ar vilcienu uz Rīgu

Ekonomējot līdzekļus, šopavasar Jūrmalas valstspilsētas dome nolēma reorganizēt Bulduru bibliotēku un ēku pārdot izsolē. Pirms nedēļas, minot šādu pašu iemeslu, tika pieņemts lēmums slēgt hokeja programmu sporta skolā. Tikmēr rudenī Jūrmalā deklarētie iedzīvotāji varēšot uz Rīgu bez maksas braukt vilcienos. Pēc dažādiem aprēķiniem tiek lēsts, ka gadā tas pašvaldībai izmaksās aptuveni pusotru miljonu eiro. Pašvaldībai būs jāsedz arī informācijas sistēmu tehniskā risinājuma izmaksas.

Kopš 2018. gada 1. jūnija jūrmalniekiem par braucieniem pilsētas autobusos nav jāmaksā. Braukšanas maksu, kas gadā ir ap diviem miljoniem eiro, sedz pašvaldība, proti, visi Jūrmalas nodokļu maksātāji. Tagad plānots, ka Jūrmalā deklarētie iedzīvotāji bez maksas varēs braukt arī vilcienos no Rīgas līdz Ķemeriem un atpakaļ. ReTV uzrunātie jūrmalnieki, īpaši vecākā gadagājuma, protams, par šādu iespēju priecājas.

Arī daži uzrunātie autovadītāji tādā gadījumā esot gatavi auto stūri nomainīt pret vilcienu.

Daži tomēr aizdomājas, ka pavasarī sava ēka bija jāpamet Bulduru bibliotēkai, jo uzlabot tās tehnisko stāvokli esot pārāk dārgi, bet pirms nedēļas šī paša iemesla dēļ deputāti slēdza hokeja programmu Jūrmalas sporta skolā. “Vispirms bija jāapspriež, tikai tad kaut kādi lēmumi jāpieņem. Gribētos, lai bērniem arī būtu iespējas nodarboties, bet gribētos arī, lai būtu bezmaksas transports,” saka jūrmalniece Darja.

Cik izmaksās šāds pakalpojums, vēl esot grūti spriest, bet pēc dažādiem aprēķiniem tiekot lēsts, ka gadā braucienu apmaksai, ko varēs izmantot ikviens jūrmalā deklarēts iedzīvotājs, vajadzēšot aptuveni 1,5 miljonu eiro, bet tas viss tiekot darīts “zaļākas nākotnes” vārdā. Jūrmalas valstpilsētas administrācijas Attīstības pārvaldes vadītāja Gundega Ose saka: “Šobrīd ir tā, ka Eiropas Savienības komisija ir noteikusi katrai dalībvalstij klimata mērķus, kas jāsasniedz, un privātā auto izmantošana klimata mērķu sniegšanai ir viens no būtiskākajiem faktoriem, bet ar šīm domes iniciatīvām privātā transporta izmantošana varētu tikt samazināta, tādējādi mēs varētu dotu savu artavu klimata mērķu sasniegšanai ne tikai savā valstī, bet arī Eiropas Savienības kopumā.”

Jāteic gan ka bezmaksas braucieni vilcienos bija viens no nu jau atstādinātā Jūrmalas valstspilsētas domes priekšsēdētāja Gata Trukšņa visbiežāk redzamajiem solījumiem pirmsvēlēšanu kampaņā,bet nākamās pašvaldību vēlēšanas jau būs pēc diviem gadiem. Un potenciālo vilciena izmantotāju, tā tad arī iespējamo vēlētāju, noteikti būs vairāk nekā jauno hokejistu vai vienas bibliotēkas apmeklētāju. Jūrmalas valstpilsētas domes opozīcijas deputāts Jānis Asars: “Ļoti iespējams, jo iesaistīto cilvēku skaits, kas ir ar hokeju saistīti, ir salīdzinoši neliels, ar to daudz vēlētāju neiegūsiet kā politiķis. Šeit acīmredzot ir izdarīta izvēle – upurēt vienu, tajā pašā laikā dodot daudz plašākam cilvēku lokam braukt it kā bezmaksas vilcienos.”

Asars arī norāda, ka sliktākā situācijā tiek atstāti Kauguri, kur vilciens nekursē, bet, samazinoties pasažieru plūsmai no citām vietām, mikroautobusi, kas pašreiz no Kauguriem kursē uz Rīgu, var pārtraukt to darīt.

Jūrmalas valstpilsētas administrācijas Attīstības pārvaldes vadītāja Gundega Ose: “Tā varētu notikt, jo es uzskatu, ka bezmaksas vilciens varētu būt konkurents šiem autobusiem. Jāsaka, ka vilciena maršruts Rīgā ir viens, autobusa maršruts pa visam cits.”

Pašreiz Jūrmalas domei esot nosleģts sadarbības līgums ar A/S “Pasažieru vilciens”, bet, uzsākot sadarbību, tiks noslēgts arī pakalpojuma līgums. Jaunais projekts ir apstiprināts Finanšu komitejā, bet gala lēmums tiks pieņemts domes sēdē. Plānots, ka bezmaksas braucieni vilcienos jūrmalniekiem būs pieejami gada nogalē.



#SIF_MAF2023