Jelgavā atklāj 112 zvanu centru

No 26 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) sakaru punktiem 20 gados tika izveidoti pieci reģionālie zvanu centri, bet šobrīd notiek pāreja uz trīs vienotajiem 112 kontaktu centriem. Ieviešot vienotā kontaktu centru platformu, iedzīvotājiem nebūs jāgaida pāradresācija uz vajadzīgo dienestu, kā arī pavērsies plašākas iespējas informācijas nodošanai. Šodien 112 kontaktu centru atklāja Jelgavā.

VUGD Zemgales reģionālās pārvaldes Jelgavas daļā līdz šim darbojās Zemgales reģionālais 112 zvanu centrs, bet šodien svinīgā gaisotnē atklāts 112 kontaktu centrs. Ieviešot vienotā kontaktcentra plaformu, iedzīvotāju zvani vairs netiks pāradresēti nepieciešamajam operatīvajam dienestam.

VUGD Vienotā kontaktu centra pārvaldes priekšnieks Hermanis Plisko: “Cilvēkam līdz ar to pozitīvi būs tas, ka viņš sākotnējo informāciju par atrašanās vietu, par problēmu, ar kuru viņš saskāries, nodos tikai vienam dispečeram. Nebūs pāradresācijas, kā šobrīd tas ir.”

Paplašināsies arī veidi kā nodot nepieciešamo informāciju. Plisko: “Ar ko atšķiras kontaktu centrs no zvanu centra? Teiksim, vairāk vai mazāk viņi vienalga saņem operatīvo informāciju, kad cilvēkam nepieciešama palīdzība, bet šobrīd mēs saņemsim ne tikai balss zvanu, bet ziņojumu. Zem ziņojuma mēs saprotam – balss zvans, sms, ecall. Skatamies arī uz nākotni, lai mēs varētu arī no sociālajiem tīkliem saņemt kādu informāciju.”

Pārejot no zvanu centra uz kontaktu centra darbinieki ieguva daudz plašākas un mūsdienīgākas telpas, bet tās nebūs vienīgās pārmaiņas. Atšķirībā no zvanu centra ,tagad notikumu apstrāde notiks divos līmeņos. VUGD Vienotā kontaktu centra pārvaldes Zemgales reģiona nodaļas priekšniece majore Kira Banziņa: “Tagad mainījās sistēma. Zvanu saņēmēji veic vienu pienākumu, resursu vadītāja jau ir otrais līmenis. Apkalpojot zvanu un izvērtējot situāciju, nodod šo notikumu resursu vadītājai. Attiecīgi zvana saņēmējs ir atbrīvots, var apkalpot nākamo zvanu. Savukārt resursu vadītājs strādā ar dienesta resursiem, sūta resursus uz notikumu un strādā ar aktīvo notikumu.”

 Jelgavā atklātais ir otrais 112 kontaktu centrs. Pagājušajā gadā kā pirmais šāds centrs tika atklāts Cēsīs. “Es negribētu teikt, ka mēs tagad uzreiz jūtam kādas lielas, krasas izmaiņas, jo vēl joprojām zvanu pārņemšana uz vienoto kontaktu centru 112 notiek, un platformas sakārtošana digitālajā vidē vēl joprojām notiek. Tā pilnvērtīgi tā strādās tikai no septembra, ja darbi tiks alicīgi pabeigti. Kas ir plus? Tas, ka informāciju tikai vienu reizi ievadot sākotnējās informācijas elektroniskajā kartiņā. Otreiz citiem dienestiem tas nebūs jāpārstāsta, un tas nozīmē, ka ieekonomēsies laiks gan informācijas apstrādē, gan nodošanā un arī pakalpojuma efektīvai saņemšanai,” saka pulkvedis Jānis Grīnbergs, VUGD priekšnieka vietnieks.

Līdz rudenim plānots atvērt arī trešo 112 kontaktu centru, kas atradīsies Rīgā. Plānots, ka pilnīga pāreja uz jauno sistēmu notiks šī gada laikā. Vienotā kontaktu centra platformā darbosies Valsts policija, VUGD, Valsts robežsardze, NMPD un iekšlietu ministrijas informācijas centrs.