Jaunie vilcieni piestās arī pie vecajām platformām

Vismaz līdz nākamā gada vasarai, kad noslēgsies pasažieru plūsmas izpēte, elektrovilcieni piestās arī šādās stacijās: Cena, Rumbula, Inčupe, Kūdra, Dārziņi un Kaibala. Tā oktobra sēdē lēma Sabiedriskā transporta padome. Kā ReTV skaidro uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš” , lai gan iekāpšanas platformas paliks vecās, pie tām piestāšot arī jaunie elektrovilcieni. Vien komforta līmenis nebūšot tik labs. No nemodernizētās platformas jaunajā elektrovilcienā iekāpšana būšot ar aptuveni 30 centimetru pakāpienu.

Stacija “Cena” Jelgavas novadā ir viena no sešām dzelzceļa pieturvietām, kuras šogad bija plānots slēgt, tomēr oktobra nogalē Sabiedriskā transporta padome šo lēmumu atcēla, vienlaikus uzdodot Autotransporta direkcijai sadarbībā ar “Pasažieru vilciens” no 10. decembra līdz 10. jūnijam veikt pasažieru plūsmas monitoringu.

Kā rakstiskā komentārā skaidro satiksmes ministrs Kaspars Briškens ,vairākas no pieturām, ko bija plānots slēgt, būtu iespējams modernizēt, attīstīt infrasturktūru. “Šādi risinājumi prasa lielas investīcijas, tāpēc vienmēr ir rūpīgi jāvērtē, kuras no stacijām ir prioritāras un kurās ir vērts ieguldīt resursus. Staciju izvietojums jāskata kontekstā ar visa dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu, tostarp ar Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas zaļināšanas reformu.”

Kamēr Sabiedriskā transporta padome tikai oktobra nogalē atcēla lēmumu par sešu dzelzceļa staciju slēgšanu, citviet jau tiek izbūvēti jaunie peroni, kas augstuma ziņā būtiski atšķiras no vecajiem

Kā ReTV skaidro uzņēmuma”Latvijas dzelzceļš” pārstāve Agnese Līcīte,iekļaut projektā arī šos peronus vairs neesot iespējams, bet tas nenozīmējot, ka jaunie elektrovilcieni pie vecajiem peroniem nepiestās. “Laikā, kad mēs šo projektu plānojām, mums jau bija informācija, ka šīs pieturvietas plānots slēgt, taču, neskatoties uz to, arī šajās pieturvietās, kurās platformas nav modernizētas, pasažieru vilcieni, tostarp arī jauniem, varēs piestāt. Protams, ērtības nebūs tik lielas kā modernizētajās platformās. Proti, netiks nodrošināta viena līmeņa iekāpšana.”

Ja šīs sešas stacijas tiks atzītas par tādām, kurās vērts ieguldīt modernizācijā, to varēšot izdarīt tikai pēc 2027. gada nākamajā Eiropas Savienības finanšu plānošanas periodā. Arī par to, vai Inčupē tiks izveidota jauna dzelzceļa pietura tuvāk apdzīvotajām vietām, būšot zināms tikai pēc pasažieru plūsmas izpētes.

Projektu līdzfinansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Par "ReTV Ziņas" saturu atbild SIA "Re MEDIA".

#SIF_MAF2023