Jau tagad jādomā par riepu nomaiņu

Šorīt uz Vidzemes šosejas pie Siguldas vietām bija izveidojies apledojums, tāpat arī brīvdienās gaidāms slapjš sniegs. Gaisa temperatūrai pazeminoties un pietuvojoties nulles atzīmei, šonedēļ līdz ar to arī sākusies autoceļu uzturēšanas ziemas sezona. Tas nozīmē, ka pastiprināti tiek sekots laika apstākļu ietekmei uz ceļu stāvokli, lai vajadzības gadījumā veiktu ceļu tīrīšanu no sniega un apstrādi pret apledojumu. Lai gan autovadītāji jau šobrīd tiek aicināti aprīkot savus automobiļus ar ziemas riepām, oktobrī riepu maiņu veic maza daļa spēkratu īpašnieku.

Pētījumā, kas tapis sadarbojoties drošas braukšanas skolai un pētījumu centram “Nortstat”, noskaidrots, ka jau oktobrī ziemas riepas savai automašīnai uzstāda nepilna trešdaļa autovadītāju. Gandrīz puse to dara novembra sākumā, taču neliela daļa to dara pēdējā brīdī – tuvojoties 1. decembrim, kad ziemas riepas ir obligāta prasība. “Latvijas Valsts ceļi” komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova: “Mums, pēc laika prognozes vadoties, izskatās, ka mainīgie laika apstākļi būs vairākas nedēļas. Līdz ar to, no rīta dodoties ceļā, autovadītājam ir jāizvērtē, kāds ir ceļa segums, atbilstoši tam jāizvēlas braukšanas maniere un ātrums. Protams, jau tagad būtu jādomā par ziemas riepu nomaiņu, negaidot pēdējo brīdi.”

Anna Kononova skaidro, ka šonedēļ jau ir notikusi autoceļu kaisīšana, lai mazinātu slīdamības iespēju. Ceļu uzturēšanas darbi ziemas sezonā notiek atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem. “Autoceļu uzturētāji vadās no šiem noteikumiem, kuri nosaka, cik ātri, operatīvi, labi ir jābūt iztīrītiem, nokaisītiem autoceļiem ziemas sezonā. Autoceļi ir sadalīti uzturēšanas klasēs. Galvenais kritērijs ir, cik daudz lietotāji ir katram ceļa posmam. Jo intensīvāka satiksme uz ceļa, jo vairāk transportlīdzekļu lieto kādu konkrēto ceļa posmu, jo augstāka uzturēšanas klase tam ir, ātrāk notiek uzturēšanas darbi.” 

Kāda kuram autoceļam ir uzturēšanas klase, autovadītāji var noskaidrot, “Latvijas Valsts ceļi” mājaslapā. Autovadītājiem par ceļu kvalitāti ziemā viedokļi gan atšķiras. 

Jāpiebilst, ka no 1. oktobra autovadītāji drīkst izmantot ziemas riepas arī ar radzēm. Un jāatceras, ka minimālais pieļaujamais protektora lielums ir četri milimetri. 


#SIF_MAF2023