Autovadītāji jaunos radarus respektē

Uz Rīgas apvedceļa jau kopš 14. augusta darbojas pirmais vidējā ātruma kontroles radars. Statistika par to, cik pārkāpumus jaunā kontroles sistēma reģistrējusi, Valsts policija apkopošot tikai pēc mēneša. Tikmēr ReTV uzrunātie autovadītāji teic, ka jaunos radarus respektējot pat tajos ceļu posmos, kur tie vēl nemaz nedarbojas.

Jau otro nedēļu uz Rīgas apvedceļa 5,5 kilometrus garā posmā no Jaunmārupes līdz Rīgas-Jelgavas šosejai darbojas vidējā ātruma kontroles sistēma, kas spēj ne vien noteikt, vai sistēmas aprēķinātais vidējais ātrums nav bijis lielāks par maksimāli atļauto, bet arī kontrolēt tehniskās apskates un OCTA derīgumu, kā arī to, vai iegādāta vinjete auto, kam tā nepieciešama. ReTV Jaunmārupē uzrunātie autovadītāji jauno kontroles veidu neuztverot kā apgrūtinājumu.

Arī “Drošas braukšanas skolas” direktors Jānis Vanks uzskata, ka jauninājums spēs samazināt smagu ceļu satiksmes negadījumu skaitu. “Lielie ceļu satiksmes negadījumi notiek apdzīšanās. Vai tur ir liels ātrums, nevajadzīga apdzīšana, apdzīšana nepārredzamā vietā, apdzīšana pārbraucot nepārtrauktajai līnijai utt. Savukārt vidējās kontroles radari šo apdzīšanu mazina.”

Tāpat jaunie radari palīdzēšot mainīt autovadītāju ieradumu, ka noteikumi jāievēro vien tad, ja manāma policijas ekipāža. Vanks: “Policiju jau gandrīz uz ceļiem neredz, jo mēs ļoti labi zinām par kadru trūkumu policijā. Tad daži autovadītāji atļaujas neievērot kaut kādus noteikumus. Šajā vidējā ātruma kontroles posma īsti nav attaisnojuma, jo, ja tu pārkāpsi, tev būs sods.”

Kāda ir pirmās nedēļas, kopš ieslēgts pirmais vidējā ātruma kontroles radars, statistika sižeta filmēšanas laikā gan noskaidrot neizdevās. Valsts policijas rakstiskais komentārs: “Ņemot vērā, ka vidējā ātruma radari ir ieviesti salīdzinoši nesen – pirms nedēļas –, Valsts policija vēl nav apkopojusi fiksētos iespējamos pārkāpumus, tāpēc šobrīd ir pāragri runāt par rezultātiem un statistikas datiem.”

Savukārt “Latvijas valsts ceļi”, kas ir šī projekta iniciators, smago ceļu satiksmes negadījumu skaitu varēšot vērtēt pēc gada vai diviem. Nākamie vidējā ātruma kontroles radari sākšot darboties uz Vidzemes šosejas un uz Vecpiebalgas ceļa.


#SIF_MAF2023