Vidzemes slimnīca izveido jaunu zīmolu – “Piedzimt Valmierā”

Vidzemes slimnīca ir nākusi klajā ar jaunu zīmolu – “Piedzimt Valmierā”. Mērķis – aktualizēt sabiedrības izpratni par grūtniecību un dzemdniecību, kā arī atbalstīt jaunās ģimenes dzemdību procesā. Slimnīcas vecākā vecmāte Natālija Šaramigina stāsta: “Zīmolu mēs tikai tagad sākam popularizēt sabiedrībai, jo dzemdību nodaļas ir ļoti daudz, bet piedzimt Valmierā var tikai Vidzemes slimnīcā, jo tas ietver sevī ne tikai nodaļu, bet arī to, ko mēs piedāvājam.”

Sadarbojoties ar Vidzemes Augstskolas studentiem, gada laikā ir izveidota mārketinga stratēģija Dzemdību un ginekoloģijas nodaļai, lai piesaistītu topošās māmiņas izvēlēties tieši Vidzemes slimnīcu. “Šogad mums tiešām ļoti paveicās, jo Vidzemes Augstskola piedāvāja projektu – mārketinga stratēģijas izstrād –, mūsu slimnīcas Dzemdību nodaļai un patiešām studenti ļoti lielu darbu ieguldīja, ļoti veiksmīgu, man ļoti patika šis rezultāts un priekšlikumi, ko viņi arī ieteica. Tagad esam izvēlējušies svarīgākos punktus, kurus esam gatavi pēc šīs stratēģijas realizēt,” tā saka Dzemdību un ginekoloģijas nodaļas virsārsts Gints Lapiņš.

Ir svarīgi aktualizēt sabiedrībā jautājumus par grūtniecību un dzemdniecību. 32 gadu laikā iedzīvotāju skaits ir samazinājies par 30%. Natālija min, ka no 2018. gada dzimstība sāka kristies, tas turpinās arī pašlaik. Arī valsts ekonomiskā situācija ir viens no iemesls, kāpēc sarūk iedzīvotāju skaits. Jaunieši biežāk izvēlas pamest valsti, nedibinot ģimenes un nedzemdējot bērnus Latvijā. 

Ieviešot mūsdienīgas programmas slimnīcu darbībā, iespējams veicināt un uzlabot ģimeņu vēlmi radīt bērnus. “TVidzemes reģionā mēs arī esam, lai viņiem palīdzētu un lai arī tā bērniņa dzimšana būtu skaists, īpašs notikums, kas notiek ar katru jauno ģimeni,” stāsta vecākā vecmāte. Gints Lapiņš stāsta: “Mēs šobrīd ejam solīti tālāk, jo līgumdzemdības un maksas ģimenes dzemdības, kas tagad ir aktuālas, kādās blakus slimnīcās, uz ko viņi cenšas strādāt, jo grūtnieču skaits tiešam ir katastrofāli samazinājies un dzemdētāju skaits arī. Mūsu nākotnes mērķis ir panākt, ka faktiski šīs ģimenes dzemdības būs par brīvu, cilvēkiem nebūs ne par ko jāmaksā Dzemdību nodaļā. Tā ir visā Eiropā, tā būs arī šeit”. 

Vidzemes slimnīcas Dzemdību un ginekoloģijas nodaļā ir pietiekoši daudz profesionālu speciālistu, lai nodrošināt dzemdības, kuru iznākums būs pietiekami drošs gan mammai, gan bērnam. Natālija pārliecinoši stāsta: “Šeit ir tā vieta, kur var saņemt informāciju gan grūtniecības laikā, gan pēc dzemdībām un arī dzemdību procesā, visu, lai mēs varam paskaidrot.” Arī virsārsts runā ar pārliecību: “Šeit ir arī perinatālais centrs, šeit ir laba jaundzimušo aprūpe, kā arī pietiekami daudz ginekologu speciālistu, kas strādā un var kvalitatīvi aprūpēt pacientus, līdz ar šo stratēģiju ir iespēja atgadināt par sevi.” Stratēģijas mērķis ir izglītot jaunās ģimenes, veicināt bērna ienākšanu ģimenē. Aicinot, pirmkārt, jau valmieriešus, tos iedzīvotājus, kas ir ap Valmieru, kā arī citus Vidzemes pilsētas iedzīvotājus, lai dzemdētu Valmierā. 

“Paldies Vidzemes Augstskolas studentiem, tiešām ļoti veiksmīgi izstrādāta stratēģija, mums tagad ir iespēja šobrīd būt mazliet skaļākiem,” pasakās Gints Lapiņš. “Mēs gribam, lai zīmols būtu pēc iespējas pieejamāks un plaša spektra, un es domāju, ka mēs gaidīsim no cilvēkiem palīdzību, viņi var sūtīt jautājumus, kas viņus interesē, lai zinām, kā sagatavot informāciju, lai tā ir pieejamāka, lai viss ir skaidrs un lai cilvēki arī var justies droši,” min Natālija Šaramigina. Zīmols ietver sevī dažādus darbības virzienus, sākot ar sociālajiem medijiem un dažādiem pasākumiem. Tas būs darbs vairāku gadu garumā, aicinot uz tikšanos jaunās māmiņas par viņām interesējošajiem jautājumiem.



Foto: Freepik; ilustratīvs | #SIF_MAF2023