Pēc gadiem ilgās gaidīšanas šodien pasažieru pārvadājumus Tukuma, Skultes un Aizkraukles virzienos uzsāka trīs jaunie elektrovilcieni. Tajos ir daudz ērtāka iekāpšana, vairāk pasažieru sēdvietu un augstāks komforta līmenis.
Pasažieru pārvadājumos ar elektrovilcieniem šodien pāršķirta jauna lappuse. Rīgas dzelzceļa stacijā šodien ļoti uzskatāmi varēja redzēt atšķirību starp vecajiem vilcieniem, no kuriem izkāpt cilvēkiem ar kustību traucējumiem ir visnotaļ problemātiski, un jauno vilcienu, kur pie rekonstruētajiem peroniem ir vienlīmeņa iekāpšana. Atzinīgi to novērtē arī pirmie jaunā vilciena pasažieri. Siguldas iedzīvotājs Armands: “Cits līmenis. Ērtāk iekāpt. Es domāju, ka arī ātrāk būs iekāpt. It sevišķi veciem cilvēkiem, cilvēkiem, kuriem ir velosipēdi vai sunīši.”
Jaunajā vilcienā ar četriem vagoniem ir par aptuveni simt sēdvietām vairāk. Vilciena salonā ir ērti sēdekļi, bezvadu internets un kontaktligzda. Kā arī ekrāns, uz kura redzamas pieturas un ne tikai.
Pēc gadiem ilgās gaidīšanas šodien pasažieru pārvadājumi uzsākti ar trim jaunajiem elektrovilcieniem. Ceļš līdz šim brīdim gan bijis ne vien ilgs, bet arī grumbuļains. Ir bijušas iepirkuma pārsūdzības, pēc tam piegādes problēmas, ko raisīja gan kovida pandēmija, gan Krievijas iebrukums Ukrainā. Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis: “Tomēr šis process ir novests līdz sekmīgam iznākumam, un tas ir arī nozīmīgs Eiropas Savienības fondu projekts. Tam ir 114 miljoni Kohēzijas fonda finansējums. Pašreiz jau A/S “Pasažieru vilciens” uzsāk ajunos iepirkumus, kas attieksies uz bateriju vilcieniem, kas kursēs līnijās, kas nav elektrificētas. Cerams, ka mācības no šī iepirkuma ņemtas vērā, un jaunie iepirkumi notiks jau krietni ātrāk.”
No 32 paredzētajiem modernajiem vilcieniem pašreiz uz Latviju atvesti 20. A/S “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis: “Līdz gada beigām plāns “Škoda Group” ir nodot mums 18 līdz 19 sastāvus. Domāju, ka vēl nākamajā gadā jau vēl kaut kādi veci vilcieni būs, bet uz nākamā gada otro pusi viņi būs pavisam liels retums. Skatīsimies. Sertifikācijas process ir beidzies. Lielākoties jau tas bija tas galvenais šķērslis, lai varētu pateikt, vai vilcieni ir droši. Tagad tas ir izdarīts, atlicis tikai ražot un piegādāt. Domāju, “Škoda Group” izdarīs visu, lai viss būtu laikā.”
Elektrovilcienu iegādes projekta kopējās izmaksas ir gandrīz 258 miljoni eiro. Vēl vairāk nekā 44 miljoni eiro bija nepieciešami, lai modernizētu peronus 48 dzelzceļa stacijās. Jaunie vilcieni kursēs Tukuma, Aizkraukles, Skultes un Jelgavas līnijās.
Projektu līdzfinansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par "ReTV Ziņas" saturu atbild SIA "Re MEDIA".
Foto: Eiropas Savienība, 2023. Fotogrāfs Gints Ivuškāns