Skolās darbu uzsāk “Mācītspēks” skolotāji

Šogad jau ceturto gadu Latvijas skolotāju saimei pievienojušies “Mācītspēks” skolotāji. Tā ir programma, kas palīdz dažādu jomu profesionāļiem kļūt par skolotājiem. Arī Ogres skolu absolventi Anete un Armands šogad skolās, kuras savulaik absolvējuši, atgriezušies kā pedagogi.  

Ogrēniete Anete Ezeriete jau trīs gadus strādā Ogres Valsts ģimnāzijā. Taču šis ir pirmais gads kā skolotājai. Viņa par labu lēmusi šai profesijai kovida laikā. Aneti uzrunāja bijusī skolotāja, sakot, ka vajag atraktīvu cilvēku, kas nāk un strādā ar jauniešiem. Anete pasniedz kursu “Ievads komunikācijā”. “Tas bija īsi pēc kovida. Kad es sapratu, ka tā braukāšana uz Rīgu nebūs vairs tajā brīdī man tik aktuāli. Pirmo gadu nostrādājot, es ieraudzīju programmu “Mācītspēks” un sākumā izvēlējos pievienoties “Mācītspēks” komandai.”

Arī Armandam Bušam šis ir pirmais gads kā skolotājam Ogres 1. vidusskolā, viņš pasniedz matemātiku 7. līdz 9. klašu skolēniem. Arī viņš par “Mācītspēks” iespējām uzzināja kovida laikā. Braucot uz dārzu, vilcienā ieraudzīja plakātu par studijām. “Tajā brīdī man bija problēmas ar darbu. Un bija tāds pārdomu laiks, kad vajadzēja apdomāt, ko es vēlētos darīt turpmāk. Arī varbūt kopā ar tādu savdabīgu vecuma krīzi. Nolēmu, ka varētu darīt to, kas man kādreiz labi sanāca.”

Gan Anete, gan Armands pedagoga statusā atgriezušies skolās, kuras savulaik absolvējuši. Viņi ReTV atzīst, ka tā ir interesanta pieredze, taču vienlaikus ir arī neierasti. Ezeriete: “Tagad par taviem kolēģiem ir kļuvuši tavi skolotāji. Lai gan es neizjutu to tik ļoti, vēl joprojām ir tā, ka savus kolēģus uzrunāju uz “jūs” vai “skolotājs”. Tāda duāla sajūta.”

Bušs: “Fantastiskas sajūtas, vienkārši lieliskas. Es atkal varu izdzīvot tās emocijas, kad es pats šeit staigāju, pats ieeju savā klasē. Kā reiz man ir tā pati klase, kurā es pats mācījos. Pie citas skolotājas gan. Tā ir īpatnēja sajūta. To ir grūti aprakstīt. Tās ir tādas pozitīvās atmiņas kopā, kas iet. Un tā vēlme, kā tas ir – paskatīties tagad jau ar skolotāja acīm.”

Kā izaicinājumu skolotāji min darba lielo slodzi, sadarbību ar skolēniem un materiālu bāzi, kas ir jāsagatavo uz katru stundu. Ezeriete: “Pieredzējušies kolēģiem ir jau izveidojusies materiālu bāze, zināšanas, kur kuru interviju var atrast, kādi ir labi noderīgi resursi. Jaunajiem skolotājiem, ja vien nav spēcīga mentora atbalsts, tas ir jāveido pašam.”

Bušs: “Varbūt tā psiholoģija saprast skolēnus. Noteiktā vecuma posmā, kā viņi uzvedas un kāpēc viņi tā uzvedas, akceptēt to, ka tas tā ir. Tajā pašā laikā arī turot tādu sava veida kārtību.”

“Mācītspēks” studijās 2020. gada vasarā savas gaitas sāka pirmie 100 dalībnieki. 


#SIF_MAF2023