Vilcieni kursēs biežāk

Daudzviet Latvijā dzelzceļa satiksme ir gana intensīva. Nereti autovadītāji ir spiesti stāvēt pie pārbrauktuves un gaidīt, līdz vilciens aizbrauks un varēs turpināt ceļu. Piemēram, Ogrē iedzīvotāji jau pie tā ir pieraduši. Taču satraukumu rada intervāla grafiks, kas paredz vilcieniem kursēt biežāk. 

Ogrē dzelzceļa līnija šķērso pilsētas centru, līdz ar to ikdienā galvassāpes tas rada autovadītājiem, kuriem, lai nokļūtu no viena centra daļas uz otru, nākas dažkārt pie pārbrauktuves pavadīt līdz pat 30 minūtēm. Veidojas arī sastrēgumi, jo īpaši rīta un vakara stundās. Ogres novada iedzīvotājs Lauris: “Man tādi laiki, kad vilcieni īsti neiet. Bet, bērnus uz bērnudārzu aizvedot, ir tas viens brīdis, ka, jā, bišķiņ ilgāk, kādas desmit minūtes jāpastāv,” saka Lauris.

Ogres novada iedzīvotājs Māris: “Es parasti noķeru tos momentus, kad ir jābrauc. Es zinu, kad iet vilcieni, braucu tajā laikā, kad to nav.”

Līdz ar jaunajiem elektrovilcieniem paredzēts ieviest intervāla grafiku elektrificētajā zonā, kas ir Skultes, Aizkraukles, Jelgavas un Tukuma virzienā. Autovadītājiem bažas, ka līdz ar to pārbrauktuves ciet būs arvien biežak, jo jaunais grafiks paredz, ka vilcies kursēs ik pēc 15, 20 minūtēm. AS “Pasažieru vilciens” pārstāve Sigita Zviedre: “Būtībā, ja mēs skatāmies arī tālāk, tad ir arī, protams, vietas, kad brauc ik pa 30, 40 minūtēm. Bet skaidrs, ka tas ir tāds regulārs grafiks, kad cilvēkam nav vairs tik ļoti jāskatās vilcienu kustības sarakstā, bet zina, ka nākamais vilciens būs pēc 15, 20, 30 minūtēm. Skaidrs, ka vilcieni, ieviešot šo intervāla grafiku, brauks biežāk.”

Ogres novada iedzīvotājs Mikuss: “Tad ir jārēķina iepriekš. Sanāk – iepriekš es sapratu, ka ap pieciem, sešiem uz pārbrauktuves pusi vispār nav jēgas kustēties. Ja neko nemainīs, būs traģiski.”

Ogres novada iedzīvotājs Lauris: “Man tas vispār nesatrauc. Es nekur nesteidzos. Ģimene mājās gaida. Galvenais nokļūt mājās laicīgi. Tā kā baigi neiespringstu.”

Akciju sabiedrības “Pasažieru vilciens” pārstāve Sigita Zviedre gan uzsver, ka izmaiņas nodrošina cilvēkiem plašāku sabiedriskā transporta pieejamību. “Ja vilciens brauks biežāk, tie būs vairāk pieejami cilvēkiem, attiecīgi cilvēki varēs biežāk un ērtāk izmantot šo videi draudzīgāko pārvietošanās veidu. Ja skatāmies arī tā, ka pie pārbrauktuves sēž dažas minūtes mašīnā daži cilvēki, kamēr vienā cilvēkā uz darbu no rītiem un vakaros uz mājām vairāki simti cilvēku.”

Pilnvērtīgs intervāla grafiks tiks ieviests tikai pēc jauno elektrovilcienu pieņemšanas un pasažieru pārvadāšanas ar tiem. Tas plānots nākamā gada otrajā pusgadā. Ogres novada pašvaldība jau ir meklējusi risinājumus, kā atvieglot pārvietošanos autvadītājiem centrā. Piemēram, autotuneļa vai tilta būvniecība, bet realizācija pagaidām apturēta lielo izmaksu dēļ.   



Projektu līdzfinansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par sižeta saturu atbild SIA "VIDZEMES TV".
#SIF_MAF2023