Londonas modes nedēļā piedalās jaunā dizainere no Latvijas

Ir pagājis vairāk nekā mēnesis, kopš starp pasaules lielvalstīm un metropolēm Londonas modes nedēļā startēja arī jaunā dizainere Monta Nāburga no Latvijas. Ikdienā viņa darbojas Skrīveru centrā izveidotā darbnīcā, kur arī šobrīd top Montas dizainētās kleitas, džemperi un citi apgērbi. Ko nesusi dalība vērienīgajā modes pasākumā?

Vēl šodien dizainerei un zīmola “Radada” radītājai Montai Nāburgai emocijas pēc dalības Londonas modes nedēļā ir spilgtas. Un ar daudz lielāku pārliecību Monta turpina darbu savā izlolotajā Skrīveru darbnīcā. “Bišķiņ pagaršot to lielās modes pasaules garšu bija tā vērts.  Varbūt es pati arī ieguvu lielāku pārliecību. Noticēju saviem spēkiem, arī tam, ka cilvēkiem ir svarīgi tas, ko es daru. Un lielāka motivācija turpināt un neapstāties. Ja runā par Angliju, tur ir liels darbs priekšā, bet savā veidā kāja tur ir iesperta. Tagad jāturpina, lai novestu līdz galam,” saka dizainere, zīmola “Radada” izveidotāja Monta Nāburga.

Monta uzsver, tās bija negulētas naktis, liels stress, kas tomēr atnesa ne vien starptautisku pieredzi un kontaktus, bet arī atbalstu tepat Latvijā. “Varbūt tas vairāk Latvijā – cilvēki novērtē “Radadu” kā zīmolu, kā bija iepriekš. Ļoti daudz pozitīvus vārdus un atsauksmes saņēmu no esošiem klientiem un jauniem. Arī meitenes par godu tam rakstīja – mēs šodien uzvilkām “Radada” kreklu vai kleitu, kad noskatījās tur internetā kādu kādu sižetu, kā mums tur gāja.

Monta ReTV uzsver – Londona apliecināja, ka arī dizaners no mazas pilsētas var godam , līdzvērtīgi stāvēt līdzās lielvalstu māksliniekiem. Montas radītā zīmola “Radada” stāsts pirms septiņiem gadiem sākās bijušajā Skrīveru ugunsdzēsēju depo. “Mājai nākamgad būs simt gadu, un šeit agrāk bija garāža ugunsdzēsēju mašīnai. Un šobrīd tā pārvērtusies par šūšanas darbnīcu.”

“Radadas” dizainus Monta veido pati. Viens no zināmākajiem, kas arī tika rādīts Londonā, ir meitene ar vainagu un sarkanām lūpām. Monta uzsver, lai ar ik gadu darba apjoms aug, katrs apģērbs ir roku darbs. Tas viņai ir ļoti svarīgi. “Mēs neizmantojam kaut kādas automātiskās iekārtas vai digitālās drukas. Un tas arī veido to pievienoto vērtību. Katrs, var teikt, ir unikāls.”

Par to, kā dalība Lodonas modes nedēļā nākotnē ietekmēs Montas karjeru, gan vēl esot pārgagri spriest. Viņa uzsver – šodien internets ļauj apģērbu tirgot visā pasaulē, bet svarīgākais, lai esi pamanīts. Šajā virzienā ir sperts ļoti plašs solis. 



Projektu līdzfinansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par sižeta saturu atbild "Re MEDIA".
#SIF_MAF2023