Ceļu būvdarbi plānoti aptuveni 450 kilometros valsts autoceļu

Uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” publicējis šī gada ceļa tīklā plānoto remontdarbu karti. Šogad darbi visvairāk norisināsies tieši uz reģionālajiem un vietējās nozīmes ceļiem. Tas skaidrojams ar finansējuma struktūru – šogad no valsts budžeta ir pieejams par trīs miljoniem eiro vairāk tieši vietējās mobilitātes nodrošināšanai un pagastu centru savienošanas programmas realizācijai. Savukārt valsts reģionālajos ceļos liela daļa ieguldījumu tiek veikti administratīvi teritoriālās reformas ietvaros. 

Šogad dažādu veidu ceļa būvdarbi plānoti aptuveni 450 kilometros valsts autoceļu un 12 tiltiem. Uz valsts vietējiem autoceļiem uzlaboto ceļu posmi sasniegs 159 kilometrus, bet uz valsts galvenajiem autoceļiem darbi norisināsies 71 kilometrā. Plašākie darbi notiks uz reģionālajiem autoceļiem – uzlabošanas un pārbūves darbi tiks veikti kopumā 220 kilometru garā posmā.

VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova: “Mums, salīdzinot ar pērno gadu, būs arī vairāk darbu uz vietējās nozīmes autoceļiem. Tas notiek tādēļ, ka šādu darbu struktūru diktēja arī tas finansējums, kas tiek piešķirts valsts ceļu tīklam. Proti, ir līdzekļi piešķirti ceļu remontdarbiem administratīvi teritoriālās reformas ietvaros. Tur ir līdzekļi tikai reģionālo un vietējo autoceļu remontdarbiem. Līdz ar to tur ir tas uzsvars – lielākie objekti uz galvenajiem autoceļiem, kas šogad būs uz Vidzemes šosejas, starp Melturiem un Bērzkrogu, turpināsies būvdarbi, kas iesākti pērn, arī turpināsies būvdarbi uz Rīgas apvadceļa Babītē.”

Iedzīvotājiem šajos ceļa posmos jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem. Reģionālajos ceļa posmos lielākie būvdarbi ir paredzēti Kurzemē uz autoceļa Ventspils-Dundaga, starp Ventspili un Anci, bet Vidzemē starp Smilteni un Valku no Smiltenes līdz pagriezienam uz Mēriem. Uz reģionālajiem autoceļiem tiks veikti arī darbi satiksmes drošības uzlabošanai. 

Kononova: “Būs arī būvdarbi uz vairākiem jauniem veloceliņiem, satiksmes drošības paaugstināšanai uz Vidzemes šosejas plānots Pierīgā mainīt satiksmes organizāciju, liedzot apgriešanās vietas un arī vairākus kreisos pagriezienus. Tie ir tādi risinājumi, kas parasti nav populāri, iedzīvotājiem tas nepatīk, bet satiksmes drošībai ir pirmā roka. Tas ir noteikti svarīgāk par mūsu ērtībām, līdz ar to tur būs jāpielāgojās šai jaunajai satiksmes organizācijai.”

vieni no lielākajiem tiltu būvdarbiem notiks Salacgrīvā – tiks pilnībā pārbūvēts tilts pār Salacas upi. Kopumā valsts ceļu tīklā šogad tiek plānoti kapitālieguldījumi 163 miljonu eiro apjomā, tai skaitā 47 miljoni eiro ir prognozētais Eiropas Savienības Atveseļošanās un noturības mehānisma finansējums. Būvdarbi jau ir uzsākti septiņos valsts ceļu posmos, kā arī uz trīs tiltiem.



Foto: Freepik; ilustratīvs