Virsmas apstrādes defekti - trešdaļā objektu

Papildus finansējums reģionālajiem autoceļiem pagājušajā gadā tika izmantots gandrīz viss, tādējādi uzlabojot vairāk nekā 11% reģionālo autoceļu, tomēr autovadītāju prieks izrādījās pārāk īss.                                                                              

Virsmas apstrādes darbi 2020. gadā veikti 82 valsts autoceļu objektos - liecina Latvijas valsts ceļu apkopotā informācija. Jau patlaban trešdaļā no tiem konstatēti defekti. Arī uz ceļa P103 - posmā no Elejas līdz Sesavai.

Kā skaidro lielākie un Zemgalē populārākie ceļu būves uzņēmumi, iemesli nekvalitatīvam rezultātam esot vairāki, bet viens no galvenajiem esot objektu daudzums un laika apstākļi.

SIA ''Strabag'' ražošanas vadītājs Endijs Līdaks pauž: “Papildus naudiņu iedeva diezgan vēlu. Kamēr izsludināja konkursus, kamēr sāka būvēt, bija jau ārpus ieteicamā normatīva. Cerība jau vienmēr ir uz labiem laika apstākļiem.”

Rīgas Tehniskā universitāte skaidro, ka ar virsmas apstrādes tehnoloģiju atremontēto ceļu kalpošanas laiks paredzēts no trīs līdz sešiem gadiem, bet darbu veikšana neatbilstošos laika apstākļos to varot būtiski ietekmēt.

Pēc Latvijas Ceļu datiem datiem atsevišķos objektos esot novērota bitumena emulsijas neatbilstība vai nesaderība ar šķembu materiālu, tomēr būvdarbu nodošanas laikā patlaban novērotie defekti neesot bijuši. Labot nekvalitatīvos segumus garantijas laikā būvniekiem nāksies par saviem līdzekļiem. Izmaksas atkarīgas no apjoma un veicamajiem darbiem objektā. Kā atzīst ceļu būvniecības pilnsabiedrība ''Igate'', ņemot vērā lielo konkurenci ceļu būvē un augstās kvalitātes prasības, bieži vien defektu labošana var nest zaudējumus būvuzņēmējam konkrētajā objektā. 

Arī šogad uz vairākiem reģionālajiem ceļiem tikšot veikta virsmas apstrāde, bet esot pamats domāt, ka darbus izdošoties veikt savlaicīgi. Turklāt - ceļu specifikācijas tikšot papildinātas ar apstrādes prasībām pret nelabvēlīgu atmosfēras iedarbību, ja darbi tiks veikti pēc 15. augusta.