Vēlas pacelt Latviju jaunā, kvalitatīvi eiropeiskā koncertu līmenī

Jau šobrīd gatavojam dārgāko liela mēroga Jaungada šovu “Riekstkodis 3D”, un jau tuvākajā laikā mēs sagaidīsim pasaules top zvaigznes, jaunus festivālu un pasākumu formātus. Mēs pacelsim Latviju jaunā, kvalitatīvi eiropeiskā koncertu līmenī”, - par jauno koncertproducentu paaudzi Latvijā stāsta “AP Star” izpildproducente Jelizaveta Savina.

Liza Savina nesen pati iegādājās biļetes uz Latvijas skaļākajiem koncertiem, bet šodien kopā ar producentu centru “AP Star” sāka producēt un organizēt koncertus Latvijā. Salīdzinot ar kaimiņvalstīm Lietuvu un Igauniju koncertu organizācijas līmenis Latvijā atpaliek - daudzi koncerti tiek atcelti, nauda netiek atgriezta cilvēkiem, un ne visi pasaules līmeņa mākslinieki piekrīt doties uz Latviju ar izrādēm, jo nav uzticības. Sākoties karam, Latvijas koncertu tirgu pameta visi “lielie un pieredzējušie” šīs nišas spēlētāji, pārsvarā producenti no Krievijas, bet vietējās aģentūras vienkārši neizturēja krīzi un bankrotēja. Bet, kā saka, vieniem grūti laiki, citiem tieši otrādāk - ir pienācis laiks kaut kam principiāli jaunam. Ar Lizu runājām par to, kā krīze ir ietekmējusi koncertbiznesu Latvijā, kur devušies vecie koncertaģenti un kādas pārmaiņas sagaida mūsu pasākumu cienītājus turpmāk.


Liza, pastāsti sīkāk, kā un kāpēc Latvijā radās jauna koncertproducentu aģentūra “AP Star”, kā to varētu raksturot?


Sāksim ar to, ka “AP Star” tika izveidots uz “Trade House Ukraina” bāzes, un sākotnēji mūsu misija, protams, bija palīdzēt Ukrainai caur kultūru, organizējot labdarības koncertus. Mēs vēlējāmies ienest Latvijā ko jaunu arī kultūras ziņā, tāpēc sākām cieši sadarboties ar ukraiņu māksliniekiem. Pirms kara, būsim godīgi, Latvijas mūzikas tirgus bija pārpildīts galvenokārt ar māksliniekiem no Krievijas, bet tagad kara dēļ viss ir krasi mainījies, šie mākslinieki nav pieejami un vēl ilgi nebūs pieejami, niša ir atbrīvojusies - bet kā var dzīvot bez mūzikas un bez mākslas. Cilvēkiem ir vajadzīga alternatīva, un tagad ir pienācis laiks reklamēt mūsu māksliniekus un kļūt par placdarmu Ukrainas māksliniekiem, jo ​​pirms kara principā mēs ar viņiem bijām daļēji pazīstami, taču viņus bloķēja izpildītāji no Krievijas.

Pats svarīgākais ir tas, ka visi mūsu koncertprojekti ir labdarības projekti, daļa naudas aizies palīdzībai Ukrainai - dažādās jomās, atkarībā no pieprasījumiem. Latvijā mūsu projektu uzreiz akceptēja, piemēram, jau esam saņēmuši atbalstu no Rīgas domes, sadarbojamies ar vienu no lielākajiem labdarības fondiem Ziedot.lv. Taču jau tagad, mūsu projekts ir transformējies, un mēs sapratām, ka jāstrādā ne tikai, lai palīdzētu Ukrainai, ir jābūt noderīgiem savai valstij, jo pamanījām, ka mūsu tauta ir aizmirsusi, kā saliedēties. Sākumā bija covids, un cilvēki kopumā zaudēja ieradumu pulcēties un apmeklēt masu pasākumus, katram ir veidojusies sava mikropasaule. Un tagad karš vēl vairāk sašķēla sabiedrību. Šodien esam pazaudējuši to svētku svinēšanas vienojošo faktoru, ko visi gaida. Arvien mazāk iemeslu mums visiem vienkārši sanākt kopā, vienkārši saliedēties un lieliski pavadīt laiku. Tāpēc vēl viens no mūsu mērķiem ir ar koncertiem un masu pasākumiem saliedēt visus Latvijas iedzīvotājus, dāvāt sabiedrībai patīkamus pasākumus, kur varam pulcēties, justies kā vienota valsts, vienota tauta.


Kādi šobrīd ir koncerta pieprasījumi Latvijā?


Teikšu, ka mums topā vienmēr ir bijuši lieliski ārzemju mākslinieki un cilvēki tiešām ir gatavi apmeklēt viņu izrādes, gatavi par viņiem maksāt - līdz 100 eiro noteikti. Atcerēsimies Keitiju Periju - biļetes tika izpārdotas dažu dienu laikā, Lady Gaga - Mežaparka bija “pilna”, esmu pārliecināta, ka tas pats būs ar Robiju Viljamsu, kurš ieradīsies martā. Bet diemžēl šādu koncertu skaits ir pavisam neliels, nav neviena, kas to visu profesionāli noorganizētu pieklājīgā līmenī. Tāpēc mūsu kopējais sapnis un supermērķis ir ievest Latviju kvalitatīvi jaunā, eiropeiskā koncertu tirgū, lai mēs varētu aicināt Bejonsi vai Riannu un organizēt koncertu ar 100 tūkstošiem apmeklētāju.


Un kuru tad skāra krīze, kas cieta visvairāk?


Klubu tēma cieta vairāk, mazāk pazīstami vietējie mākslinieki. Cilvēki šobrīd ļoti rūpīgi izvēlas, kādu koncertu vēlas apmeklēt, ja runa ir par mazajām zālēm un māksliniekiem, kur biļešu cena ir ap 30 eiro. Tagad cilvēki divreiz pārdomās, vai doties uz koncertu klubā vai pirkt pārtiku, šādus mazus “koncertus” izvēlas ļoti rūpīgi. Šī iemesla dēļ, protams, notiek arī koncertu atcelšana, piemēram, mēs vēlējamies organizēt Mišas Krupina (bijušais grupas Korupcija solists) koncertu, un, neskatoties uz to, ka viņa hiti “Sarkanais samts” plosīja radio čatus, biļetes neizpirka  un viss bija jāatceļ. Līdz ar to jaunā realitāte ir tāda, ka, pirmkārt, cilvēki pēc pandēmijas ir zaudējuši ieradumu tērēt naudu koncertiem, un kopumā ir zaudējuši ieradumu pulcēties, kā arī cenu kāpums un krīze šo procesu ir paātrinājuši. Taču ceram, ka izdosies šo situāciju labot, jo problēma joprojām ir tāda, ka nav uzticības aģentiem, ir gadījumi, kad koncerti tika atcelti un nauda netika atgriezta. Starp citu, šajā ziņā esam ļoti uzticami, mums ir savs biļešu serviss, tāpēc tieši kontrolējam naudas plūsmu un garantējam tūlītēju naudas atgriešanu.


Cik nozīmīga bija Krievijas klātbūtne Latvijas kultūras un koncertu tirgū, un kādas šobrīd ir aktualitātes?


Es neslēpšu, ka agrāk visi mākslinieki bija no Krievijas, viņi šeit aktīvi strādāja un Krievijas promouteri pārdeva savējos māksliniekus, patiesībā mūsu tirgus bija monopolizēts. Un tagad, kad lielākajai daļai mākslinieku “nav atļauts atbraukt” vai viņi ir melnajā sarakstā, šī monopolizācija ir sabrukusi, un mūsu galvenais uzdevums ir dot skatītājam alternatīvu – alternatīva ir ukraiņu mākslinieki. Galvenais uzdevums šobrīd ir panākt, lai ukraiņu mākslinieki būtu šeit pazīstami, jo Latvijā nepazīst pat tos, kuri bija pazīstami Ukrainā un Eiropā. Tāpēc lielāko uzsvaru liekam uz ukraiņu mākslinieku reklāmu un popularizēšanu. Bet tajā pašā laikā mēs vēlamies popularizēt arī mūsu Latvijas māksliniekus, tostarp Ukrainā.



Bet, godīgi sakot, vai cilvēki nav noguruši no “ukraiņu” tēmas - arī no ukraiņu māksliniekiem?

 

Cilvēki kopumā ir noguruši no saspringtās situācijas un krīzes, īpaši, kad sākās apkures sezona – viss kļuva nopietnāk. Neslēpšu, ka ukraiņu mākslinieki vairs neizraisa tik lielu interesi kā agrāk, pārdošanas apjomi ir kritušies, bet tas ir dabisks process – ir kāpumi, ir kritumi, un cilvēkiem nepārtraukti jādod kaut kas jauns, tie paši labdarības koncerti nevar būt vienmēr populāri. Tāpēc mums svarīgākais ir pārsteigt, jau pavasarī plānojam lielus ukraiņu-latviešu festivālus, kuros apvienosim gan savus, gan ukraiņu mūziķus - šī būs jauna elpa, un apsolām, ka būs kaut kas vēl nepieredzēts.

 

Ko jūs kā jaunie koncertu producenti esat sagatavojuši Jaunajam gadam – ar ko pārsteigsiet?


Ļoti ilgu laiku izvēlējamies, kurus māksliniekus tomēr vajadzētu atvest - ukraiņus, eiropiešus vai aizokeāna superzvaigznes, bet izvēlējāmies vislabāko variantu - mūžīgo klasiku visiem vecumiem un visām nacionalitātēm. Un jau 27. un 28. decembrī Arēnā Rīga notiks unikāla baleta izrāde “Riekstkodis 3D”. Šīs klasiskais balets un leģendārā Pjotra Čaikovska mūzika kombinācijā ar 21. gadsimta modernajām multimediju tehnoloģijām sniegs patiesu ticību brīnumiem un pasakām. Šī izrāde tika radīta, lai vienotu - pagātni un tagadni, vienotu tautas, paaudzes – šī izrāde noteikti būs interesanta gan vecākiem, gan bērniem, gan vienkārši jauniešiem. Kopumā izrādē ir iesaistīti 35 mākslinieki - un tagad jau saskaramies ar problēmu, ka nav pat tādu horeogrāfisko zāļu, kur, piemēram, varētu rīkot mēģinājumus.

Taču šī izrādes galvenā unikalitāte pirmām kārtām ir tās tehniskajā sagatavošanā - video dekorācijas ar specefektiem tiks pārraidītas uz milzīgiem aptuveni 10 metrus augstiem un 25 metrus platiem LED ekrāniem. Šo izrādi, patiesi, var saukt par pēdējā laika lielāko un dārgāko Latvijā - tiks izmantots vairāk nekā 100m² ekrāna, 2 tonnas skaņas un gaismas. Šādu specializēto ekrānu skaitu nebija iespējams atrast visā Latvijā, tāpēc daļa ekrānu speciāli izrādei tiks atvesta no kaimiņvalstīm, skatuves gatavošana jau ir sākusies, un priekšā vēl mēģinājumi, lai viss ir tiešām pasakains. Šīs izrādes mērogs būs vienkārši kolosāls un to nedrīkst palaist garām. Divu izrāžu dienu garumā esam gatavi rādīt pasaku 10 tūkstošiem skatītāju, un pašus mazākos gaidīs dāvanas un, protams, Ziemassvētku vecītis Arēnas foajē - tātad izrādes gaidīšana būs atsevišķi svētki bērniem un pieaugušajiem.

Šis projekts nav izņēmums, tas būs arī daļēji labdarības koncerts, un daļu no summas ziedosim bērnu rehabilitācijas sanatorijai Ukrainā, kas uzņem bērnus no piefrontes zonām – sniedz psiholoģisko, medicīnisko un humanitāro atbalstu, kā arī 1 eiro no katras pārdotās biļetes tiks ziedots labdarības fondam Ziedot.lv - tādēļ biļetes iegāde ir ne tikai cienīga dāvana sev un saviem mīļajiem, bet arī veids, kā palīdzēt citiem bērniem saņemt savu Jaungada dāvanu.

Vēl viena iezīme ir tā, ka vēlamies atjaunot korporatīvo pasākumu kultūru, karantīnas laikā mūsu cilvēki pārstāja atpūsties kopā, tāpēc izveidojām īpašu korporatīvo piedāvājumu - lai uzņēmumi varētu iegādāties biļetes darbiniekiem kā Jaungada dāvanas un pavadīt svētkus kopā. “Riekstkodis 3D” ir vēl nepieredzēts līmenis koncertu producēšanas biznesā un, protams, mēs vēlamies padarīt mūs un mūsu valsti mazliet laimīgākus un progresīvākus un nepalikt malā - mēs esam vajadzīgi tiem, kam nepieciešama mūsu palīdzība.


#reklāma