Valmierā pie rotācijas apļa uzstāda luksoforu

Pie viena no noslogotākajiem Valmieras rotācijas apļiem izveidots luksofors, kas autovadītājiem un gājējiem liek pierast pie jaunas sistēmas. Līdzšinējā gājēju pāreja veiksmīgi pildīja funkcijas, taču pilsētas pašvaldība izlēmusi veikt eksperimentu. Lai arī šādi rotācijas apļi domāti, lai mazinātu luksoforu vajadzību, eksperti saka, ka šāda prakse ir apsveicama.

Autovadītājiem un gājējiem jāpierod pie jaunas kārtības - regulējamas gājēju pārejas. Ierasti te nebija luksofora, bet tagad jāgaida pie luksofora kameras zonas, līdz iedegas zaļā gaisma, tikai tad var iet pāri.

Autovadītāji un iedzīvotāji ar dažādām izjūtām uztvēruši pārmaiņas satiksmes organizēšanā. Dažiem šķiet, ka šobrīd ir tieši sliktāk, jo no tilta puses mašīnām veidojas sastrēgumi

Viens no redzamākajiem satiksmes organizēšanas vērtētājiem Pauls Timrots ReTV Ziņām atzīst - Valmiera ir pirmā, kura pie rotācijas apļa uzstāda luksoforu. Viņš uzskata - tas šajā gadījumā ir pareizi, arī citām pašvaldībām jāpārdomā, vai pie kādiem no apļiem vajadzētu uzstādīt satiksmes regulētāju. “Tas varbūt ir vēsturisks gadījums. Ja sistēma ieviesīsies slikti, tad valmierieši būtu pret šādiem automātiem. Pie apļiem prasās pārejas, Rīgā guļ un neliekas ne zinis pie Mūkusalas apļa. Tur cilvēki tenterē, skrien, rāpo. Neviens neņems galvā. Valmiera ir pionieris pie apļa izveidot regulējamu pāreju.”

Analizējot sīkāk Valmierā uzstādīto luksoforu, Timrots saka - iespējams, vajadzēja vēl labāk pārdomāt rīcību. “Gaumīgāk būtu, ja tas būtu nedaudz tālāk taisnajā gabalā. Pie trešās mašīnas izveidojas aste uz apļa, kas aplim netraucē.”

Viens no vietējiem ekspertiem - valmierietis un autoskolas vadītājs Lauris Starikovs - ReTV pieļauj, ka minētais luksofors ir vēl tikai izmēģinājums. “Tas viss ir izmēģinājums, tiek darīts, lai izmainītu un uzlabotu, nevaram pēc pirmajām reizēm teikt, ka te viss ir slikti. Es katru dienu saņemu kritiku, ka šeit ir luksofors.”

Valmieras pašvaldība lēmumu par luksofora uzstādīšanu pie rotācijas apļa pamato ar drošību. “Lai gājēji nepārtraukti nepārvietotos pāri un nebremzētu satiksmi, tiks salikts pa cikliem, tad vairāk laika paliks mašīnā braukt, gājēji pāries visi kopā, nevis viens aiz otra, liekot auto apstāties,” skaidro Valmieras novada ceļu būvinženiere Inese Kokenberga.

Vienas stundas laikā apli caurbrauc ap tūkstoš spēkratu. Vismaz pagaidām luksofors izvietots testa režīmā, tā lietderību vēl vērtēs.