Vai uz Rīgas, Daugavpils un Valmieras šosejām vidējās ātruma kontroles radari jau darbojas?

Latvijas Valsts ceļu speciālisti pirms diviem gadiem izvērtēja 16 posmus uz šosejām, kur primāri būtu jākontrolē automašīnu vidējais ātrums. Nu jau vairākās vietās, piemēram, uz Rīgas, Daugavpils un Valmieras šosejām redzami sistēmas ierīkošanai nepieiešamie balsti. 

Vidējo transportlīdzekļu braukšanas ātrumu tuvāko mēnešu laikā sāks kontrolēt vietās, kas pēc ceļu satiksmes negadījumu skaita, satiksmes intensitātes un organizēšanas, piemēram, aizlieguma apdzīt, uzskatāmas par bīstamām. 

Lai arī no ierakstiem sociālajos medijos var noprast, ka šī sistēma it kā jau darbojas un navigācijas lietotnes arī brīdina, tomēr Latvijas Valsts ceļi ReTV norāda, ka tās vēl nav darba kārtībā. uzņēmuma pārstāve Anna Kononova norāda: “Iespējams viņi ir nedaudz pasteigušies un šo informāciju ir ievietojuši, bet jebkurā gadījumā, tas dara tikai modrākus autobraucējus un autobraucējiem ir jāievēro braukšanas ātrums neatkarīgi no tā vai radaru sistēma darbojas vai nē. Es domāju, lieks atgādinājums par to, kāds tad ir šis te maksimālais atļautais braukšanas ātrums un par to, ka uz ceļa ir jābūt uzmanīgiem un piesardzīgiem, nevienam nenāk par sliktu.”

 

ReTV sastaptie autovadītāji atzīst, ka sistēma jau elementāra - no viena punkta līdz otram punktam jānobrauc ar atļauto ātrumu, piebilstot, ka ieviest tādu visticamāk vajadzēja, lai godīgāk brauktu. Tāpat viņi atzīst, ka braukšanas kultūra Latvijā ir tāda ne visai izkopta un tas noteikti palīdzēs apzināties, cik svarīgi ir ievērot vidējo ātrumu. Latvijas Valsts ceļu pārstāve skaidro, ka šobrīd vairākos posmos balstus vēl tikai uzstāda, tāpat arī noris darbs pie aparatūras un sistēmas verificēšanas un akreditācijas. Stāsta Anna Kononova: “Gaidām uz to, kad akreditācijas birojs izsniegs šo te akreditāciju, tiklīdz tas notiks, tad arī pirmie posmi sāks darboties. Mēs ceram, ka tas ir tuvāko mēnešu jautājums, bet bumba nav mūsu pusē, tās ir Ekonomikas ministrijas pakļautībā esošās iestādes, līdz ar to tur mēs nevaram precīzi prognozēt, kā kolēģi plāno darbu, bet mēs ceram, ka tie ir tuvākie mēneši.”

Kopumā vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešana un uzturēšana tuvākajiem trim gadiem izmaksā1 261 155,87 eiro. Bez vidējā ātruma noteikšanas attiecīgajā ceļa posmā, sistēma fiksēs arī to vai transporta līdzeklim ir izieta tehniskā apskates un ir OCTA.