Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļa zīmes

Braucot pa Vidzemes šoseju, autovadītāji jau vasarā manīja ceļa malās uzstādītus melnus ekrānus. Tās ir elektroniskās ceļa zīmes, kas šodien sāk darboties. Turpmāk tās informēs par maksimālo atļauto braukšanas ātrumu, kā arī par bīstamām situācijām uz autoceļa. 

Elektroniskās ceļa zīmes uz Vidzemes šosejas ir aprīkotas ar dažādiem sensoriem un videonovērošanas kamerām, lai nepārtraukti fiksētu, kādi ir braukšanas apstākļi uz autoceļa. “Pateicoties tam, ka tās ir mainīgas, var informēt, kādi apstākļi ir uz ceļa, var mainīt atļauto braukšanas ātrumu atkarībā no tā, kādi laika apstākļi un ceļa seguma stāvoklis,” saka uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.

Uz ceļa redzamās elektroniskās zīmes ir daļa no satiksmes vadības sistēmas, kas radīta ar mērķi paaugstināt satiksmes drošību, tajā pašā laikā samazināt braukšanas laiku ceļa posmā Rīga-Veclaicene. Anna Kononova: “To dara gan mākslīgais intelekts, gan sekos līdzi dispečeri. Attiecīgi no tā atkarīgs, kāda informācija parādās uz ceļa zīmēm.”

Šodien ir mierīga ziemas diena, un stāvoklis uz ceļa braucamās daļas ir labs. Ekrāni posmā no Siguldas līdz Veclaicenei neko nerāda, jo to uzdevums ir brīdināt par bīstamību uz ceļa. 

“Latvijas Valsts ceļi” pārstāve uzsver, ka elektroniskajām ceļa zīmēm ir tāds pats spēks, kā ir parastajām. Ja tās nedarbojas, vadītājiem jāvadās pēc ceļu satiksmes noteikumiem un atļautais braukšanas ātrums nevar būt lielāks par 90 km/h. ReTV uzrunātie autovadītāji atzina, ka ekrānus uz Vidzemes šosejas ir pamanījuši un, īpaši ziemas sezonā, tajos vēlētos redzēt informāciju par brauktuves stāvokli. 

Ar elektroniskajām ceļa zīmēm tālāk aprīkots autoceļš arī Igaunijā. Latvijā pirmās elektroniskās ceļa zīmes sāka darboties 2018. gadā uz “VIA Baltic” posmā no Ainažiem līdz Grenctālei.



Foto: ekrānuzņēmums no LVC video