Upeslaivās darbs bez brīvdienām

Skaistajā Ungurpils dzirnavezera krastā Alojā tiekamies ar “Upeslaivas.lv” īpašnieku Ilmāru Eglīti. Viņš līdzi ir atvedis astoņas kanoe laivas, bet kopumā klāsts ir vēl lielāks. Viņš ar laivu biznesu sāka nodarboties pirms pieciem gadiem. “Idejas autors ir mans dēls Edgars, kurš ir aktīvs laivotājs un ekstrēmists strauju upju mīļotājs. Braucot uz šīm upēm, viņš nomāja laivas, tad radās tā ideja - kāpēc mums nepamēģināt? Tad sākām ar 11 laivām. Lēnām, lēnām attīstāmies. Vēl papildus šādus tādus piedāvājam aktīvai atpūtai - velosipēdus, sup dēļi. Cenšamies nodrošināt vasaras atpūtu pilnā klāstā, lai cilvēkiem būtu, ko izvēlēties. Par laivām runājot, ir trīsvietīgas kanoe, mums vēl ir divvietīgie kajaki, kas ir ļoti populāri. Ja varam salīdzināt kanoe laivas ar kajakiem, tad, ja šie ir kā busiņš, tad kajaks varētu būt kā maza sporta mašīna. Tur sēdpozīcija ir zemāka, ir ātrāka un vieglāk vadāma. Tajā pašā laikā ir mazāk vietas pašā laivā. Tālāk inventārs: vestes, airi, ūdensdrošie maisi, vestes bērniem. Tam visam mums jābūt gataviem. Tu nezini, kādi cilvēki atbrauks, tā kā tas viss mums ir, ko mēs cenšamies nodrošināt pilnā apjomā.”

Vēl ir pieci piepūšami supi un pieci velosipēdi. Ja ir liels laivu pieprasījums, var nodrošināt līdz simt laivām. Runājot par pieprasījumu, Ilmārs Eglītis stāsta, ka šis sezonas sākums nav tik spīdošs, kā bija iepriekšējos gadus. “Visticamāk, ka cilvēkiem tagad ir pieejamas citas izklaides, kas nebija pieejamas pagājušā, aizpagājušā gadā. Vienīgā izklaide bija kaut kur uz upes, nost no cilvēkiem. Lielie pasākumi nenotika. Pulcēšanos aizliedza. Tagad tas viss ir iespējams… pieprasījums ir mazāks.”

Šajā darbā brīvdienu nav, nerunāsim vēl par atvaļinājumu vasarā. Brīvdienās izīrē laivas, darba dienās tīra un sakopj tās. “Ļoti intensīvas nedēļas nogales: sestdien, svētdien. Sākot no piektdienas. Tās ir viss noslogotākās dienas. Šodien, vakar nebija neviens braucējs. Mūsu sezona sākas pēc Jāņiem, kad sākās atvaļinājumi. Vēl jāpiebilst, ka 90%, kas brauc ar mūsu laivām, ir pilsētnieki. Tad sākās visiem atvaļinājums, skolniekiem brīvlaiks - bauda. Tas ir ļoti nopietns plānošanas darbs. Visintensīvāk sestdienas rīti, kad kāpj Salacā pieci, sešas grupas kāpj iekšā dažādās vietās un dažādos laikos. Nākamais stresainais posms, kas ir vēl stresaināks - svētdienas vakari, kad tās pašas grupas kāpj ārā, tās ir jāsavāc. Mēs ļoti cenšamies, lai cilvēkiem nebūtu jāgaida. Ne katru reizi tas izdodas, bet esam to iemācījušies. Kā ir piestājis krastā, tā ar savu piekabi esam klāt.”

Viņus sastapt pamatā var tādās ūdens tilpnēs kā Salaca, Gauja un Brasla. “Noslogotākās vietas ir Gauja - Cēsis. Cēsu posms līdz Siguldai, tāpat arī Salaca ir ļoti laba, ka to posmu var sadalīt vienas dienas maršrutā. Un tie, kas brauc uz divām dienām, ņem garāku. Ir jārēķinās ar to, ka pie izkāpšanas, lai būtu iespējams ar automašīnu savākt gan cilvēkus, gan laivas.”

Nākotnes plāni varbūt nav, kā ierasts, dzirdēt - pirkt vēl un vēl laivas, bet gan sasniegt jebkuru klientu jebkurā Latvijas malā. Iepriekšējā sezonā bija Pededzē un Ogrē, šogad laiks rādīs, bet galvenais - nevienam neatteikt un sniegt augstāko kvalitāti.