Tranzītceļa posms uz Baltkrieviju - vieni dubļi

Dziļas rises, bedres un daudz dubļu - braukšanas apstākļi, kas sagaida ikvienu, kas šķērso Latvijas, arī Eiropas Savienības ārējo robežu no Balkrievijas puses īsi pēc “Silenes” robežšķēršošanas punkta pārvarēšanas. Ceļš ved uz Daugavpils Universitātes pētniecības centru “Ilgas”. Pētnieki un studenti ar elektroauto tur vairs necenšas tikt, jo divi auto dubļos jau apskādēti.

Daugavpils Universitātes vadošais pētnieks Maksims Balalaikins saka: “Pašlaik situācija ir diezgan kritiska, tāpēc, ka ar šiem automobiļiem nokļūt līdz mūsu galamērķim, nebija iespējams. Bagāžniekā ir arī lāpsta, mūsu tehniskais personāls veica arī izrakšanas darbus.”

Reģionālās nozīmes valsts ceļa P68 posmu par 3,5 miljonu eiro kopš pagājušā gada augusta veic SIA “Binders”. Vietēji šos būvdarbus gaidīja jau vismaz 10 gadus, bet finansējumu “Latvijas Valsts ceļi” tam atrada vien pērn. Bija plānots, ka maijā pa šo ceļu no Minskas uz Rīgu (un otrādāk) mēros hokeja līdzjutēji.

Skrudalienas pagasta pārvaldes vadītāja Betija Ivanova saka: “Sākums bija intensīvs, pēc tam kaut kā tas viss ievilkās. Decembrī sākās tehnoloģiskais pārtraukums. Tagad, kad sākās strauja sniega kušana, ceļš kļuva diezgan labi izsists, jo smagās mašīnas brauc un ar savu svaru izspiež visu granti.”

“Sākoties darbiem, mēs plānojām, ka paspēsim līdz ziemas tehnoloģiskajam pārtraukumam posmā ieklāt arī asfalta apakškārtu, kaut gan līguma attiecībās ar pasūtītāju šāda sacījuma  nebija. Diemžēl laikā, kad plānojām ieklāt asfalta kārtu, laika apstākļi bija kritiski nelabvēlīgi, un būvnieks to vienkārši nevarēja darīt,” saka Vita Noriņa, “Binders” pārstāve.

Remontdarbus varētu atsākt ātrākais marta beigās vai aprīļa sākumā. Līdz tam būvnieks solās ceļu censties uzturēt labākā stāvoklī.

Firma “Binders” atzīst, ka grants segumu te nevajadzēja atstāt. Pasūtītājs gan nebija noteicis, ka tas jāizdara obligāti. Darbus, tāpat kā daudz kur citur Latvijā, būvnieki sāka tikai vasaras otrajā pusē, daudz ko līdz ziemas sākumam nepaspēja.