Sūdzas par naudas neatdošanu nenotikušiem tūrisma braucieniem

Ceļojums uz ārzemēm daudziem cilvēkiem noslēdzies pat nesākoties. Stāsts ir par Inesi Korneti, kura jau ir nonākusi mediju uzmanības centrā tieši šī rūpala dēļ. Viņa regulāri organizēja ceļojumus grupām uz ārvalstīm, bet viss mainījās pagājušā gada sākumā, kad Covid-19 vīruss “norāva stop krānu” tūrisma nozarei. ReTV uzrunāja vienu no cietušajām personām - arī viņai doties Kornetes organizētajā ceļojumā ieteica darba kolēģe, un sieviete iemaksāja 450 eiro.

Luīze, kuras vārds ir mainīts, pauž: Inese bija solījusi, ka ekskursija notiks oktobrī, lai neviens nesatraucas. Par šo situāciju nekādu informāciju nesniedza, kas būs tālāk pēc oktobra - vai naudu atgriezīs, vai neatgriezīs. No viņas puses bija pilnīgs tukšums, nekāda saziņa nenotika.”

Luīze, tāpat kā daudzi citi cilvēki, ir gatavi kompromisam, – lai Inese naudu atdod daļās. Tas situāciju nemainīja. Arī Anna (vārds mainīts) ir cietusi zaudējumus. Viņa uzsver: “Cilvēks komunicē ar tevi un saka, ka viesnīca jau atskaitīja atpakaļ naudu par aviobiļetēm. “Tūlīt visu samaksāšu”, es saprotu, ka viss nenotiek uzreiz. Lika nedaudz pagaidīt, gaidīju tik ilgi, ka viņa pazuda.”

Neapmierinātība nav pazudusi. To var redzēt arī Ineses Kornetes sociālo mediju profilā Facebook, kur cilvēki komentāros raksta, lai atbild uz telefona zvaniem. Pagājušā gada rudenī trīs cilvēki bija vērsušies tieši saistībā ar šo personu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā par neatmaksāto naudu – šīs personas dabūjušas atpakaļ savus ieguldītos līdzekļus. Nesen par šo pašu gadījumu aizsardzības centrā vērsušies vēl pieci iedzīvotāji.

Kornete neatbild ne tikai uz ReTV Ziņu zvanu, bet arī uz Patērētāju tiesību aizsardzības centra zvaniem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane pauž: “Ja tas nenotiks labprātīgi, tad, ņemot vērā, ka tas ir divu fizisku personu darījums, ja pakalpojums nav sniegts, tad tālāk to varētu risināt policijā, jo šāda pretlikumīga piesavināšanās ir saistīta.”

Pirms uzticēties tūrisma uzņēmumam vai kādai privātpersonai, jāpārliecinās, vai pakalpojuma sniedzējs ir licencēts, ko var pārbaudīt Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājaslapā.


Foto: Pixabay.com