Sūdzas par lidojošiem akmeņiem uz Madonas novada ceļiem

No lidojošiem akmeņiem saplaisājuši vējstikli, izsisti lukturi un sabojātas auto virsbūves pašreiz ir skarbā realitāte uz autoceļa P84 Madona - Varakļāni. Vēl tikai pērn augustā šeit noritēja virsmas atjaunošanas darbi un iedzīvotāji priecājās, ka ceļš beidzot tiks sakārtots, taču šobrīd pa to pat baidās braukt.

Madonietis Aigars Salenieks, kuram sabojāts jau trešais vējstikls, stāsta: “Ceļu satiksme tiek apdraudēta, mašīnas tiek dauzītas, skrāpētas, sistas ar visiem tiek akmentiņiem. Daudz arī fūristi ir sūdzējušies, ka izsisti stikli, miglinieki.”

“Šeit uztaisīja jaunu asfaltu it kā. Uzlēja virsū, bet apakša palika vecā. Tas šobrīd jau dalās, tie akmeņi nost iet, bet pavasarī gabaliem ies nost,” pauž barkavietis Aivars Salenieks, kuram tika izsists auto vējstikls, kā arī sabojāti lukturi.

Pamanot filmēšanu, garāmbraucošie auto sāk piestāt un teju ikviens liecina par “saskādētu” auto, atsaucoties arī uz citiem nupat remontētajiem ceļa posmiem.

Kā skaidro darbu pasūtītājs Latvijas Valsts ceļi (LVC) , virsmas apstrāde ir viena no tehnoloģijām, ko izmanto seguma atjaunošanai, lai kavētu plaisu veidošanos asfaltbetona segumā.

Anna Kononova, LVC Komunikācijas daļas vadītāja: “Darbu nodošanas brīdī nebija indikāciju, ka šī te virsmas apstrāde būtu neizdevusies. Visi rādītāji bija labi. Problēma sākās ziemā, pie atkušņiem. Visticamāk, problēma šeit būs bijusi materiālos, proti, bitumena emulsijas kvalitātē. Visos gadījumos, kad tiek atjaunots segums, ir trīs gadu garantija. Visi defekti, kas rodas šajos trīs gados, ir jālabo būvniekam un ir jālabo par saviem līdzekļiem.”

Ar jautājumu, kādēļ izveidojusies šāda situācija, bija iespēja vērsties Smiltenes ceļu būves uzņēmuma SIA "8CBR". Sarunai viņi nepiekrita, taču rakstisku atbildi sniedza ceļu departamenta vadītājs Askolds Liedskalniņš.

Citāts no atbildes: “Nenoliedzam, ka atsevišķos autoceļa posmos atdalās sīkšķembas. Vietas ir apsekotas. Pasākumi ir veikti, saskaņojot darbus ar LVC Madonas nodaļu, uzstādītas ceļa zīmes, kas attiecīgajā ceļa posmā nosaka autovadītājiem braukšanas ierobežojumus, lai novērstu transportlīdzekļiem bojājumus. Uz šodienu esošā autoceļa slaucīšana no liekā materiāla nav nepieciešama.”

Realitāte uz ceļa liek domāt ko citu. Sabraukušie autovadītāji nodemonstrē, kā akmens šķembas vienkārši saujām ir mirklī salasāmas. Tas liecina, ka līgumā paredzētā liekā materiāla slaucīšana netiek veikta. Braucot šķembas tiek paceltas, īsti nelīdzot arī ātruma ierobežojums, ko patiesībā ļoti daudzi arī neievēro.

Cietušajiem ir iespēja piedzīt zaudējumus, būtiski ir pareizi noformēt pieteikumu, kā arī obligāti uz negadījuma vietu ir jāizsauc Valsts policija, jo iesniegums bez protokola nekalpos kā iemesls kompensācijai.