Slēpošanas trasēs vēl vairāk samazinās cilvēku daudzumu

Vairākās slēpošanas trasēs pēc milzīgās cilvēku intereses un pieplūduma samazināts rezervāciju skaits. Sarunas par stingrāku ierobežojumu ieviešanu Latvijas vadošās slēpošanas organizācijas uzsāka pagājušā nedēļas nogalē.

“Ar vienkāršo regulējumu, kas bija līdz šim, nepietiek. Cilvēku uzvedība ir mainījusies no sezonas sākuma. Ja sezonas sākumā ierobežojumi un ārkārtas situācija bija jaunumus, cilvēki koncentrējās, tagad cilvēki ir noguruši, atslābuši un nedaudz uzvedās kā bērni, nonākot sniegā,” pauž Juris Žagars, Latvijas slēpošanas trašu asociācijas vadītājs, trases “Žagarkalns” vadītājs.

Epidemioloģiskos drošības pasākumi ir grūti izpildāmi. Jaunā slēpošanas kalnu kapacitāte ir aprēķināta pēc algoritma, salīdzinot ar to, cik trasē ir pacēlāju un cik daudz cilvēku tajos var uzņemt. Par 30% samazināts pacēlāju rezervācijas apmērs arī Engures novada atpūtas kompleksā "Milzkalns".

"Milzkalns" vadītājs Viesturs Ošinieks stāsta, ka iemesls esot lielais apmeklētāju skaits un plūsma – veidojas drūzmēšanās. Viņš pauž, ka nedēļas nogalē izvietos apsardzes darbiniekus, kas kontrolēs iebraukšanu pie stāvlaukumiem, kā arī regulēs cilvēku plūsmu, lai neveidotos drūzmēšanās.

Rezervāciju apjoms samazināts arī Baldones novada atpūtas kompleksā "Riekstukalns". Līdzīgi kā citās slēpošanas trasēs, distancēšanās noteikumus uzraudzīja arī likumsargi.

Kaķīškalnā, kas atrodas Siguldā, rezervāciju apjoms samazināts par 15%. Trasē arī slēgta ragaviņu zona, ko nosaka trašu asociācijas noteikumi, jo slēpošanas bāzēs var nodrošināt tikai braukšanu ar slēpēm un snovbordu.

Janvāra beigās veikti vairāki grozījumi kalnu slēpošanas trašu darbībā. Piemēram, jānodrošina personāls, kas pastāvīgi kontrolē 2 metru distances ievērošanu pie pacēlājiem. Slēpošanas trasēs jābūt papildu darbiniekiem.

Biedrības Latvijas slēpošanas trašu asociācija vadītājs, trases “Žagarkalns” vadītājs Juris Žagars pauž, ka personāla daudzums, kas uzrauga kārtību trasēs, ir dubultots. “Proti, pie katra pacēlāja, ja līdz šim bija viens cilvēks, tad tagad obligāti būs jābūt diviem cilvēkiem. Viens, kas stāv pie paša pacēlāja, un otrs, kas tikai un vienīgi uzrauga rindu. ”

Jāpiebilst, lai likuma uzraugošās instances varētu pieskatīt cilvēku daudzumu, trasēm būs jānodrošina webkameras ar skatu uz punktiem, kur cilvēki pulcējas. 


Foto: amata.lv