Pasta sūtījumu apjomi turpina pieaugt

Cilvēki turpina izmantot iespējas dažāda izmēra preces pasūtīt internetā. Februārī piegādes apjomi atkal palielinājās. Pagaidām Latvijas Pastā vēl nav apkopoti dati par marta mēnesi, bet piegādes būs vairāk.

Latvijas Pasta pārstāve Gundega Vārpa saka: “Eksprespasts, kas ir mūsu kurjeri, tieši piegādā preču sūtījumus. Viņu piegāžu apjoms audzis par 37%. Martā vēl vairāk – iespējams, ar 40% atzīmi.” “Pakomātos sūtījumu pieaugums veido 200%, arī visi pārējie sūtījumi, kur liela daļa ir ekomercija.”

Latvijas Pasts arī iecerējis mainīt vienotu dizainu vairāk nekā 900 vēstuļu kastēm Latvijā. Pašlaik cilvēkiem ir iespēja balsot par sev tīkamāko kasti sociālo mediju lapā Facebook. Pastam pieaug sūtījumi ne tikai no ārzemēm, bet arī iekšzemē, jo cilvēki iegādājās pirmās nepieciešamības preces. Latvijas Pastā cenšas pāriet pēc iespējas vairāk uz klientu informēšanu par sūtījumiem ar digitālo ierīču starpniecību, tāpēc pēdējā laikā uzņēmuma vārdā uzdarbojušies krāpnieki.

Gundega Vārpa: “Pēdējos gados šādas situācijas ir biežas. Kā ir skaidrojuši mūsu speciālisti, uzņēmumi, kuri ir daudz klienti, viņi ir pakļauti šādam riskam - mēģināt izkrāpt no klientiem informāciju, resursus.”

Latvijas lielākajā preču piegādes uzņēmumā DPD situācija mainās pa dienām, apjomi paku skapjos ir pat četrkāršojušies. Lai gan iedzīvotāji mēdz sūdzēties par pasūtījumu aizkavēšanos, lielāko daļu preču uzņēmums piegādā laicīgi.

DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants: “Vairāk nekā 80% sūtījumu pienāk nākamās dienas laikā. Protams, ir kavējumi. Ar to jāsamierinās - no 1 līdz 4 dienām, atkarībā no situācijas.” “Jaunu pievienoto vērtību ir devusi šie 500 eiro, kas tika izmaksāti bērniem – batuti, slidkalniņi, velosipēdi, lielas lietas. Tas rada izaicinājumu piegādēm,” tiek piebilsts.

Lielos piegādes apjomus DPD vārdā arī izmantojuši krāpnieki, kuri cenšas vizuāli izveidot praktiski kopiju tādai sistēmai, kāda ir kurjera uzņēmumam. DPD valdes priekšsēdētājs Jānis Grants gan cer, ka pēc iespējas ātrāk atkal vērs vaļā klātienes veikalus, lai darba ritms atgrieztos normālās sliedēs.

Kā Latvijas Pastā, tā arī DPD uzņēmumā atzīst, ka ir notikusi pircēju paradumu maiņa – iedzīvotāji izvēlas preces saņemt pie mājas durvīm vai paku skapjos. DPD pašreiz izstrādes stadijā ir arī plāns vakcīnu piegādēm, taču šobrīd tas neesot galvenais mērķis.

 


Foto: unsplash.com