Pandēmija izgaismo mobilā interneta problēmas pierobežā

Kate mācās mūzikas vidusskolā. Attālinātajās diriģēšanas nodarbībās skolotājai viņa ir gan jāredz, gan jādzird, bet dažkārt skaņa vai bilde apstājas. Ar tādām pašām problēmām saskārušies vēl daudzi citi.

Upītes iedzīvotāja, trīsbērnu mamma Mārīte Slišāne pauž: “Tieši pēdējās divas nedēļas ir tik traki, ka pat pusdeviņos no rīta nevaram “e-klasē” ieiet. Visu laiku griežas un neslēdzas. Gan datorā, gan telefonā.”

“Par interaktīvo televīziju, tā saucamo interneta televīziju, vispār var aizmirst. Reizēm dienas vidū, ja citi izslēdz visus Youtube un Facebook, tad varbūt. Bet citādāk: 1-2 megabaiti vakarā,” saka Baltinavas iedzīvotājs Gatis Siliņš.

Baltinavas vidusskolā nesen veikta aptauja, kurā atklājies - 60% bērnu tehnisku iemeslu dēļ vismaz reizi nav spējuši piedalīties attālinātajā mācību darbā.

Problēma ir jau ilgstoša, bet samilzusi tieši pēdējo mēnešu laikā. Iedzīvotāju diskusija internetā atklāj, ka par mobilo internetu sūdzas vismaz četros novados: Baltinavas, Viļakas, Rugāju un Balvu.

Gatis Siliņš: “Tornim pietrūkst jaudas. Signāls ir labs, bet pietrūkst jaudas uz visiem tiem daudzajiem lietotājiem, kas mūsu pusē ir.”

“Pēdējo trīs gadu laikā interneta patēriņš ir palielinājies trīs reizes, un pandēmijas laikā interneta lietošanas patēriņš ir palielinājis vēl par 30%,” atzīst Ilze Saulīte, LMT privātpersonu apkalpošanas dienesta direktore.

Pamats jaudas palielināšanai ir, bet operators bilst, ka - investēt attīstībā - ir ilgs process, kas prasa ieguldījumus. Pierobežā tas ir sevišķi grūti - jārēķinās ar starpvalstu savstarpējiem nosacījumiem.

Ilze Saulīte: “Sazinoties ar mūsu tehnoloģisko dienestu, mēs sagaidām, ka marta beigās, aprīļa sākumā varētu būt būtiski uzlabojumi Viļakas iedzīvotājiem.”

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija šobrīd gatavo pārskatu par mobilo sakaru kvalitāti pagājušā gadā. Sūdzību skaits ir pieaudzis. Jāpiebilst, ir iespēja jautāt kompensāciju tur, kur pakalpojums ir neatbilstošs līgumam.

Vēl viens ieteikums - neļauties mārketinga trikiem. Ja operators piedāvā jaunu rūteri, ne vienmēr ar to būs līdzēts.