Nav sliktu automobiļu, ir tikai neapdomāta izvēle

Mūsu ikdiena grūti iedomājama bez automobiļa. Pat tad, ja paši nesēžamies pie stūres, bez automobiļa nekādi! Viens no svarīgākajiem auto izvēles aspektiem ir savu vajadzību definēšana. Nav sliktu automobiļu. Ir tikai neapdomāta izvēle. 

Par to, kā izvēlēties savu sapņu braucamrīku, kā to kopt, uzturēt labā tehniskā stāvokli. Par dažādām niansēm, kas saistītas gan ar pašu auto, gan mums – autobraucējiem. To gadiem ilgi ReTV kanālā atspoguļo raidījums “Autodroms”. Tagad par to katrā nedēļas nogalē arī šeit – ReTV interneta vietnē.

Un ne jau tikai par auto vien, jo mūsu ikdienu pārņēmušas arī modernās tehnoloģijas. Svarīgi plašajā piedāvājuma gūzmā neapjukt. Arī par to turpmāk jaunajā rubrikā “mobilitāte”. 

Uz tikšanos arī nākamajā nedēļas nogalē!

 

Kura ir elektroauto dārgākā detaļa?

Lietotu elektrisko automobiļu iegāde ir tāda pati laimes spēle, kā ar parastiem automobiļiem.

Bieži vien elektriskais transporta līdzeklis tiek uztverts kā “svētā govs” – tas ir neaizskarams, ekoloģiski tīrs un godīgs kā tikko dzimis bērnelis. Ņemot vērā to, ka šie nākotnes transporta līdzekļi ir nesamērīgi dārgi un ne īpaši autobraucēju iecienīti, valda uzskats, ka otrreizējā elektrisko automobiļu tirgū viss ir godīgi un pilnīgi caurskatāmi. Diemžēl skaitļi liecina par gluži pretējo!

Eiropā labi pazīstams auto vēstures izpētes uzņēmums “carVertical” nācis klajā ar datiem, kas atspoguļo reālo elektrisko automobiļu tirgus situāciju. Un situācija nebūt nav iepriecinoša.

Saskaņā ar šiem datiem 15,6  procentiem no visiem Eiropas transportlīdzekļiem ir viltots nobraukums. Elektroauto īpatsvars šajā ziņā ir visai līdzīgs – 13,4 procenti elektromobiļu odometra rādījumi ir manipulēti. Dati norāda uz to, ka elektroauto un iekšdedzes dzinēju spēkratu pircēji saskaras ar teju vienādu nobraukuma viltošanas risku.

Galvenais iemesls satraukumam šādā situācijā ir elektriskā automobiļa akumulatora stāvoklis. Odometra rādījums ir lielisks veids, kā novērtēt auto tehnisko stāvokli. Lielākā daļa elektroauto ražotāji akumulatoriem nodrošina vismaz 100 000 km nobraukuma garantiju. Taču akumulatori var kalpot arī pēc 320 000 km atzīmes odometrā. Var kalpot, taču krietni vien mazāk. Teorētiski pie nobrauktiem 300 000 kilometriem pieejamais nobraucamais attālums var samazināties līdz par trīs reizēm. Un tas nebūt nav nekas iepriecinošs, ja vidēji mūsu klimatiskajā zonā elektromobilis ar vienu uzlādi spēj nobraukt nepilnus 300 kilometrus.

Katra otrā Eiropas lietotā automašīna ir iekļuvusi satiksmes negadījumā. 43,6 procenti elektroauto arī ir cietuši negadījumā, tādējādi nonākot līdz tam, ka bojājumi šādiem auto ir ierasta parādība. Elektroauto vadītāji pārsvarā pārvietojas pilsētās. Tādēļ negadījumu skaits varētu palielināties, elektroauto parkam kļūstot aizvien vecākam un plašākam.

Satiksmes negadījumi var būt gan nebūtiski, gan arī pavisam nopietni. To rezultāti var būt novērojama rāmja, piekares deformācija, priekšlaicīgai korozija un bojāti akumulatori. Vairums šo bojājumu ir novēršami, taču bojāts elektroauto akumulators ir steidzami jāmaina, lai izvairītos no īssavienojuma vai ugunsgrēka riskiem. Jauns akumulatoru komplekts ir dārgs, tādēļ daži autovadītāji varētu mēģināt pārdot savu spēkratu kā “ne sistu, ne krāsotu”.

“Atkarībā no tās kapacitātes akumulatora maiņa var izmaksāt vairākas desmitus tūkstošus eiro vai pat pusi no mašīnas vērtības. Šī ir elektroauto pati dārgākā detaļa. Taču kopumā elektroauto uzturēšana ir lētāka nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem,” saka Mats Buzelis, “carVertical” komunikācijas vadītājs.