Motociklisti atsāk sezonu – satiksmē jābūt modriem

Laika apstākļiem kļūstot labvēlīgākiem, daudzi motobraucēji atkal sēžas uz saviem spēkratiem. Var teikt - sezona ir atklāta.

Motoklubu asociācijas pārstāvis Arnis Blodons stāsta: “Es to no siltās ziemas migas izvilku ārā, dabūju tos pirmos patīkamos ritmus un izjutu, ka mocītis arī nogaidījies kā tāds zirdziņš, kuru izved ārā pavasara ganībās.”

Valsts policijas Vidzemes reģiona pārstāvis Jānis Lūks pauž: “Tikko sniegs ir pazudis, pie mums arī Vidzemē parādās tā aktualitāte, jo īpaši tas ir brīvdienās un darba dienu vakaros. Jūtam pirmos motociklistus – gan redzam, gan pēc skaņas.”

Un par to, ka sezona ir atklāta, liecina arī rūkoņa. Tā sagādā problēmas ne vienam vien iedzīvotājam valstī.

“Tā nav normāla prakse braukt naktī cauri pilsētai ar skaļu trubu un lieki trokšņot, un to mēs arī neatbalstām. Bet to, ka atsevišķi gadījumi šādi var būt, to es piekrītu,” atzīst Arnis Blodons.

“Ik vasaru, un tā ir problēma. Ir arī viņiem pēc noteikumiem noteiktie decibeli. Īpaši grēko pilsētā mopēdisti – ar visiem pārveidotajiem, noņemtiem un demontētajiem izpūtējiem. Galvenā Kārtības policijas pārvalde tam ir ķērusies klāt. Top iekšējais regulējums, kā mēs strādāsim,” pauž Valsts policijā.

Tikmēr Motokluba asociācijas pārstāvis novērojis – viens no biežākajiem klupšanas akmeņiem motobraucējiem ir ekipējuma izvēle. “Lietojiet labas, kvalitatīvas aizsardzības drēbes, kas ir paredzētas moto braukšanai – nav svarīgi, kura ražotāja, kura valsts izgatavotāja, bet tiešām, lai ir drošības sertifikāts, šis te “C” marķējums!”

Un jāpiebilst – arī pandēmija viesusi izmaiņas pašiem motociklistiem tehnisku jautājumu risināšanā. Grūtāk pieejamas specifiskas detaļas, kavējas to piegāde.

“Ir tāds bums! Cilvēki nevar neko izdarīt, ieekonomējas nauda, nevar aizbraukt uz Bali vai kādā citā eksotiskā vietā – viņš var pabraukt, distancējoties ar velosipēdu, slēpēm, mopēdu. Tās šobrīd ir tādas pieprasītas lietas, bet tādā apjomā kā šobrīd ir pieprasījums, ir ļoti grūti piegādāt,” saka Arnis Blodons.

Proti, epidemioloģiskās drošības dēļ esot vairāk gribētāju braukšanai uz transporta līdzekļa ar diviem riteņiem.

Motoklubu asociācijas pārstāvis: “Covid-19 iespaidā, tad šie transportlīdzekļi ir vispopulārākie, ieskaitot velosipēdu, motorolleri, jo pārsvarā visi brauc vieni – ar to tu vari distancēties, pārvietoties, apceļot Latviju vai izbraukt ārpus. Tev ir ķivere, tev ir cimdi – tu esi tā kā nodrošinājies pret apkārtējo vidi.”

Tikmēr Valsts policijā ReTV Ziņām stāsta – šis ir laiks, kad jākļūst divkārt uzmanīgākiem satiksmē.

Jānis Lūks: “Tipiskākās kļūdas – motociklisti pārvērtē to, cik viņi ir redzami. Attiecīgi autovadītājiem viņi nav tik labi redzami.” “Viens no viņu tiem visbiežāk izdarītajiem pārkāpumiem - atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana,” tiek piebilsts.

Līdzīgi domā arī Arnis Blodons – viņš ar motociklu brauc jau 30 gadus un dalās padomā, lai sezonas atklāšana nebeigtos ar kādu traumu. “Vienalga, kāda jums nebūtu pieredze, cik daudz jūs nebūtu braucis ar motociklu, nu, aizbrauciet, izmēģiniet kādā trasē! Izmēģiniet to, kā tas mocīts liecas, kā guldās, kā braucas, kā bremzējas. Obligāti jāpaskatās, kā bremzējās.”

Intensīvāka pārvietošanās ar motocikliem gan būs redzama tad, kad vidējā gaisa temperatūra turēsies virs plus astoņiem grādiem – saka Arnis Blodons. Taču tradicionālais sezonas atklāšanas pasākums, pulcējoties ap 5000 motobraucējiem Rīgā, šogad gan izpaliks. 


Foto: unsplash.com