Mašīnas tiek burtiski iznīcinātas. “Latvijas Valsts ceļi” sūdzības ignorē

Gulbenes novada Lejasciema iedzīvotāji sašutuši par “Latvijas Valsts ceļu” neizdarību. Viens no pagasta noslogotākajiem ceļiem remontdarbus nav pieredzējis vairāk nekā 35 gadus. Šobrīd jau ir tik sliktā stāvoklī, ka apdraud satiksmes drošību, līdz ar to arī cilvēkus, taču būvdarbi aizvien netiek plānoti. 

Ceļa V371 posms Dūre-Lejasciems, pēc vietējo iedzīvotāju stāstītā, kritiskā stāvoklī ir jau teju piecus gadus. Būtiski, ka tas tika iekļauts arī Latvijas Pašvaldību savienības un “Latvijas ceļu būvētāja” veidotajā 2019. gada neatliekami remontējamo ceļu sarakstā. Līdztekus tam arī nemitīgi iedzīvotāju zvani un iesniegumi, taču “Latvijas Valsts ceļi” atbildi nesniedzot. “Vispār reakcijas nekādas nav. Mīnai ir jāuzsprāgst, lai viņu saremontētu? Tiešām mašīna jāsasit lupatās un jābūt cietušiem cilvēkiem, lai sāktu kaut ko darīt?” saka uzņēmējs Jānis.

ReTV uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” atbildi sniedz rakstiksi, norādot, ka patlaban pieejamā finansējuma ietvaros autoceļa posmam atjaunošanas darbi netiek plānoti, taču arī turpmāk plānots to uzturēt. Arī par to vietējiem ir savs viedoklis. “Atkārtojas gadu no gada, jo netiek ūdens atvadīts no ceļa. Tas ir pilnīgā vannā, atbrauc, ieber materiālu, bet tas jau nepalīdz, nākamajā pavasarī tas pats ir. Es vienkārši pats strādāju būvniecībā, tik sliktu darbu es sen neesmu redzējis,” atzīst Armands, vietējais iedzīvotājs.

“Mašīnas tiek burtiski iznīcinātas. Ja piekare gadā reizi jāmaina, tie ir 500 līdz 1000 eiro. Riepas arī beigtas. 70, 100 eiro viena riepa, ja vēl disku uzsit, tās ir milzīgas izmaksas,” norāda Jānis.

Satiksme uz ceļa ir intensīva. Ik dienu to izmanto vismaz 30 zemnieku saimniecības, novada uzņēmumi, kā arī liela daļa no teju pusotra tūkstoša pagasta iedzīvotāju.

Lejasciema pagasta pārvaldes vadītājs Māris Milns saka: “Intensīva mežistrāde notiek, caur mums arī iet ceļš, kur no Gaujienas bāzes tiek šķembas vestas uz Madonas, Gulbenes novadu, plus tiek valsts mežu ceļi intensīvi būvēti. Pēdējais gadījums, kad ceļš tika sabojāts, tas bija, būvējot valsts mežu ceļu.”

Pēc trīs nedēļu nepārtrauktiem zvaniem “Latvijas Valsts ceļiem” lielākās problēmas esot novērstas, taču nepilnīgi. 

Kā uzsver uzrunātie, ja tuvākajā laikā uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” uz ziņām neatbildēs un neuzsāks remontdarbus, viņi vērsīsies Satiksmes ministrijā. Arī Lejasciema pagasta pārvaldē norāda, ka regulāri sazinās ar “Latvijas Valsts ceļiem” un lūdz uzsākt remontdarbus, taču vienmēr saņemot atteikumu.