Līdz gada beigām varētu uzstādīt četrus vidējā ātruma kontroles radarus

Latvijas ceļu speciālisti ir noteikuši svarīgākos posmus, kuros nepieciešami ātruma kontroles radari. Kopumā tās ir 16 vietas, taču precīzs posmu skaits, kuros uzstādīs jaunās iekārtas, būs zināmas pēc iepirkuma rezultātu paziņošanas.

Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns saka: “Noslēdzies pirmais posms, izvērtētas visas iespējamās vietas, noskaidrotu vietu prioritātes. Provizoriski neņemot vērā iepirkumu rezultātus, vajadzētu būt piecām līdz astoņām vietām, kopumā optimistiski vērtējot - šogad četras. Tas ir minējums jeb optimistiska prognoze.”

2019. gadā Valsts policijas pārstāvji fiksēja teju 83 tūkstošus ātrumpārkāpēju, gadu vēlāk - 78, bet šogad pirmajos četros mēnešos 24,5 autovadītājus, kuri pārsnieguši atļauto braukšanas ātrumu.

Kā atzīmē Satiksmes ministrijā, tad projekts jāsāk realizēt šogad, bet jānoslēdz 2022. gadā. Šīs ātruma mērierīces atšķirībā no ierastajiem fotoradariem mēra vidējo ātrumu kādā ceļu posmā. Pabraucot garām pirmajam radaram, tas piefiksē transportlīdzekļa braukšanas ātrumu, un, nonākot līdz otram, matemātiski tiek aprēķināts vidējais ātrums. Tiesa gan, ātrums nav vienīgais, ko piefiksē vidējā ātruma kontroles sistēma.

Tālivaldis Vectirāns: “Varēs noteikt, vai ir samaksāta autoceļa nodeva, ir OCTA vai tehniskā apskate.”

Pirmā vieta, kurā plānots ierīkot ātruma radarus, būs mazliet mazāk nekā 20 kilometru garajā posmā un ceļa Rīga–Bauska–Lietuvas robeža. Projekta gaitā varētu tikt mainītas vietas valsts reģistrācijas numuru atpazīšanas kamerām - atkarībā no tehniskajām spējām. Kā norāda auto un satiksmes eksperts Oskars Irbītis, tad šo sistēmu nevar uzstādīt jebkurā ceļa posmā. “Ne visur var uzstādīt. Iekārtām paredzētie posmi, kur nav pieslēguma ceļu, kur nav nobrauktuves - taisns ceļa posms bez krustojumiem.”

2020. gada ievadā toreizējais Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis ar nožēlu atzina, ka ceļa posmā Tīnūži-Koknese radaru vairs nebūs, jo valdība nav atradusi līdzekļus projekta finansēšanai.

Šī gada sākumā Ceļu satiksmes drošības padome izlēma novirzīt 700 tūkstošus eiro vidējā ātruma kontroles radara ieviešanai.


Foto: FreePik