Kuldīgas novadā neizpratnē par dubultajām autobusu pieturām

Dubults neplīst – tā varētu teikt par vairākām sabiedriskā transporta pieturas vietām Kuldīgas novadā, jo pēc būvdarbiem uz autoceļiem pieturā atstāta iepriekšējā nojume, bet pirms tās izbūvēta platforma arī ar soliņu un atkritumu urnu. Cilvēki neizpratnē – kāpēc jātērē līdzekļi tādai kā dubultai pieturas vietai, ja esošā nojume joprojām pilda nepieciešamās funkcijas.

Ceļa seguma atjaunošana uz šosejas, kas savieno Skrundu ar Kuldīgu, jau tuvojas noslēgumam, bet vērīgāks garāmbraucējs pamanīs, ka pietura “Kombināts” Raņķu pagastā kļuvusi par tādu kā dubulto pieturu. Padomju gados to izmantoja Skrundas militārās pilsētiņas iedzīvotāji, tāpēc pietura ir pamatīgāka būve ar jumtu un soliem. Šobrīd būve ir palikusi, bet tai priekšā top jauna apstāšanās vieta. Tāda pati aina paveras Rudbāržu pagastā uz valsts nozīmes autoceļa A9. Iespaidīgās vecās pieturas priekšā izbūvēta jauna platforma ar soliņu. Tā ir bez pajumtes, tāpēc pasažieri no lietus un vēja joprojām patveras vecajā. “Šāda tendence pirms diviem gadiem, kad tika izbūvēta jauna pietura, pilnīgi nevajadzīgi, cilvēki zvanīja, sūtīja fotogrāfijas, nekāda atbilde netika sniegta, “Latvijas Valsts ceļi” atbildēja, ka dubults neplīst. Tā šī problēma it kā apklusa,” pauž Vaira Brūdere, Kurzemes plānošanas reģiona pārstāve.

Tomēr šogad, tā kā valstī notiek aktīva ceļu seguma atjaunošana uz dažādas nozīmes ceļiem, dubulto sabiedrisko transporta pieturas vietu kļuvis vairāk. Šādu veco pieturas būvju uzturēšana kārtībā ir problēma. Piemēram, Rudbāržos ir pat tāds kā pagrabstāvs. Ielūkojoties tajā, redzams, ka tīrīts nav ilgāku laiku.

Uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Ieva Niedra e-pasta vēstulē skaidro, ka nodalījuma joslas tīrīšanu vasaras sezonā A klases autoceļiem vai to posmiem veic reizi divās nedēļās; B klases – reizi divos mēnešos. Tātad - Rudbāržu pietura būtu jāsakopj reizi divās nedēļās. “Nekopj neviens. Cik mēs kā pagasta pārvalde appļaujam zāli, salasām atkritumus, labu toni tas nerada mums, bet neuzskatām, ka jāuzkopj svešs īpašums. Mums ir citas prioritātes,” pauž Inese Ivāne, Rudbāržu pagasta pārvaldes vadītāja.

 “Latvijas Valsts ceļi” atbild, ka, ja būvdarbus uz autoceļa veic periodiskās uzturēšanas laikā, pieturvietas platformas tiekot tikai remontētas, esošās nojumes tiekot saglabātas. Piemēram, Rudbāržos vecās platformas demontāža, jaunas izbūve, pieturvietas zīmes uzstādīšana, aprīkošana ar soliņu un atkritumu urnu izmaksājusi 1336 eiro. Tomēr tā īsti netiek paskaidrots, kāpēc platformas dubulto funkciju ar jau esošo pieturas nojumi.


Foto: Freepik