Kā pareizi un ātrāk notīrīt mašīnu aizsalušos vējstiklus?

Verdoša ūdens liešana, skrāpēšana vai tīrīšana ar vējstiklu slotiņām nav labākais, lai stikls būtu dzidrs. “Stikluserviss.lv” vadītājs pauž, ka visideālākais variants ir iedarbināt auto, nevis to skrāpēt - pagaidīt, lai tas uzsilst, pēc tam ledu noslaukot.

Jāsaka, laika trūkuma dēļ, īpaši no rītiem, autovadītāji skrāpē uzsalušo ledu ar atlaižu kartēm, plastmasas skrāpjiem vai citiem priekšmetiem, lai pēc iespējas ātrāk dabūt skaidru skatu. Armands Irbe stāsta, ka cilvēki domā, ka plastmasas skrāpji stiklu skrāpē mazāk, taču tā nav. Saudzīgāks varētu būt tieši kapara skrāpis – plānāka virsma, ar kuru iedarbojas uz ledu (sanāk mazāka skrāpēšana).

Cilvēki izdomā radošus veidus, kā pēc iespējas ātrāk atbrīvoties no ledus. Jāatceras, ka verdošu ūdeni nedrīkst liet uz stikla - “Stikluserviss.lv” bieži saskāries ar tā dēļ saplaisājušiem stikliem.

Svarīgākais ir priekšmets, ar ko nokasīt “leduspuķes”, bet vēl nozīmīgāk, lai priekšmeta asā daļa būtu tīra. Armands Irbe stāsta par to, ka parasti skrāpēšana notiek virzienā uz leju – priekšējiem sāk no augšas, lai viss nobirtu lejā.

Vējstikla tīrīšanas slotiņas var radīt nedzēšamas sekas, kas traucēs braukt diennakts tumšajā laikā vai sliktas redzamības apstākļos. Armands atgādina, ka slotiņas nevajadzētu “sist”, bet gan ar lupatiņu vai birstīti notīrīt. Viņš bilst, ka mikrošvīkas diennakts tumšajā, mitrajā laikā kropļo skatu.

Auto stiklu eksperts norāda uz vēl vienu būtisku niansi, kas no rītiem apgrūtina uzsākt braukšanu – stikli sasalstot arī no iekšpuses. Tā notiek, jo paklājiņi ir mitri, salons ir silts, taču ārā – auksts laiks.

Saudzīgā variantā automašīnai jābūt ieslēgtai piecas minūtes, lai atkustu vējstikli, bet steidzīgos brīžos nepieciešams lietot kapara metāla skrāpi.

Foto: Pexels.com