Daugavpils dome atbalsta iepriekš apturēto lidostas projekta daļu

Pirms diviem mēnešiem apturot grandiozo Daugavpils lidostas projektu, Daugavpils dome grasās turpat izbūvēt industriālo parku. Tas guvis atbalstu gan koalīcijā, gan arī opozīcijā un arī valdības gaiteņos. Cik finansiāli pamatots ir šāds lēmums? Vai nākotnē varētu tikt izbūvēta arī lidosta?

Daugavpils pilsētas dome lēmusi par aizņēmumu 130 tūkstošu apmērā industriālā parka būvprojekta izstrādei blakus vecajam Lociku lidlaukam. Iepriekš industriālo parku bija plānots veidot reizē ar Daugavpils lidostas projektu, taču, sākot strādāt jaunajam domes sasaukumam, ideja tika apturēta. “Par industriālo parku tur ir ne tikai valsts un Eiropas nauda no 40 līdz 60 miljoniem, bet arī mums ir redzējums, kā tas tieši būs,” saka Aleksejs Vasiļjevs, Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks.

Gan lidostas, gan industriālā parka projekts tapis vēl iepriekšējās domes sasaukumā. Īpaši to virzīja Latgales partija, ar ko pie varas esošajai sociāldemokrātiskajai partijai “Saskaņai” bijušas lielākās viedokļu nesakritības. Šobrīd projekta īstenošanu gan vada tieši opozīcijas pārstāvis. “Man noteikti nav mērķis skatīties, kas bijis iepriekš un kaut kādā veidā mēģināt saprast, kurš ko ir teicis. Tad, kad ir iespēja dabūt jaunas darba vietas, tad, kad ir iespēja no neattīstītas krūmu teritorijas izveidot pirmos soļus priekš biznesa radīšanas iespējas, biznesa radīšanas parka, tas ir tikai pirmais etaps,” pauž Igors Aleksejevs, Daugavpils saimniecības un attīstības komitejas priekšsēdētājs.

Pagājušā gada rudenī, izstrādājot tehniski ekonomisko pamatojumu vēl kopējam lidlauka un industriālā parka projektam, tika noteikts, ka provizoriski tas varētu palielināt ieņēmumus visā Latgales reģionā līdz pat 47%. Šobrīd koalīcija par lidlauka izbūvi pagaidām gan nerunā. “Sadalīsim šo projektu divās daļās. Ja kādam no Eiropas investoriem vai pasaules investoriem ieinteresēs lidosta, labi, mēs uztaisīsim projektu, - ja būs nauda, ar ko tālāk uzbūvēt lidostu,” saka Aleksejs Vasiļjevs.

Tāpat koalīcija norāda, ka projektu atbalstītu, ja būtu investori kravas vai pasažieru pārvadājumos. Norādot uz lidostas nozīmi visam reģionam, satiksmes ministrs Tālis Linkaits mudina domes deputātus vienoties arī šajā jautājumā. “Ja redzējums mainās no gada uz gadu, tad valstij ir grūti izsekot līdzi un piemērot savus finansējuma mērķus pašvaldību vēlmēm.”

Savukārt Ekonomikas ministrija norāda, ka četru industriālo parku izveide Latvijā ir ieplānota un tiks realizēta gan ar Ekonomikas ministrijas, gan VARAM atbalstu lielākoties no atveseļošanās fonda līdzekļiem, kas Latvijai piešķirti 1.8 miljardu eiro apmērā.