Darba metode pāraudzināmiem bērniem - kāda ir starptautiskā pieredze?

Pastāv vairākas metodes bērnu un jauniešu uzvedības koriģēšanai. To starpā ir fizisks darbs īpaši labi, ja tas norit svaigā gaisā. Taču viena pieeja nestrādā visiem bērniem, norāda Ilona Kronberga.

Ilona Kronberga - juridisko zinātņu doktore: “Tiek novērtētas kādas ir bērna vajadzības un tad starp tikšanos ar psihologu, dusmu terapiju...citām metodēm. Vienu metodi var pielietot.”

Ne tikai stingrie nosacījumi, bet arī apkārtējā vide bērniem un jauniešiem nesniedz vērtīgas audzināšanas stundas.

Nils Sakss Konstantinovs - bērnu un pusaudžu psihoterapeits: “Šāda veida pasākumi, kuri savākti vienkopus ar stingrām metodēm tas nenes rezultātus, jo grūtības sagādā vide.”

Starptautiskā pieredze liecina – bērnos ir jāieklausās, tā ir viena no metodēm, kas var palīdzēt izprast bērnus.

Ilona Kronberga - juridisko zinātņu doktore: “Bērna viedoklim jābūt uzklausītam, metodes – bērnu uzklausīšana ir starptautiska rekomendācija.”

Viss sākas no apkārtējās vides – ar kādiem cilvēkiem dzīvo kopā un pavada laiku. Jaunieši dienas lielāko daļu pavada skolā ar saviem vienaudžiem, bet mācību iestādēs pagaidām nav iespējams organizēt pienācīgas audzināšanas metodes.

Nils Sakss Konstantinovs - bērnu un pusaudžu psihoterapeits: “ Skola ir vide, kur pavadīs lielāko dienas daļu , jaunietim jāatrodas skolā, tur nav speciālisti, kuri var strādāt ar viņiem. Zelta receptes nav mēs zinām lietas, kas strādā – ASV lielas iniciatīvas, kur skolās mēģina radīt, lai darbinātu.”

Katram bērnam jābūt individuālai metodei un viens izskaidrojams visām problēmām nav.

Abi ReTV ziņu aptaujātie eksperti turpinās sekot notikumu attīstībai Bruknas muižā.