Aptauja: pedagogi ir pārstrādājušies

Katrs trešais skolotājs darbā jūtas demotivēts, tikpat liela daļa pedagogu, domājot par nākotni savā profesijā, ir pesimistiski noskaņota, - tādi skarbi secinājumi izriet no pētījuma “Skolotāju balss”.

Teju puse skolotāju no 1400 aptaujātajiem atzīst, ka viņu darba slodze nav samērīga un regulāri ir pārstrādājušies, līdz ar to zūd kvalitāte. “Iezīmējas “skraidīšana” pa vairākām izglītības iestādēm, lai varētu sapelnīt sev iztiku. Tas mūs nenovedīs pie labas izglītības kvalitātes,” uzsver Liepājas pilsētas izglītības pārvaldes vadītāja Kristīne Niedre-Lathere.

Dažkārt pedagogus no vienas mācību iestādes pārvilina uz citu, taču tas nerisina skolotāju trūkumu. Nepieciešams nodrošināt vienlīdzīgus resursus visiem skolotājiem, lai nerastos neveselīga konkurence. “Bonusi, kā dienesta dzīvokļi, transporta kompensācijas, kur nevar būt pašvaldības un veselības apdrošināšanu, rodas no pedagogu trūkuma. Ja netrūktu, tad negribētu rekrutēt, pašvaldības neizdomātu bonusus, lai paņemtu [pedagogus] vairāk no kaimiņiem,” pauž Rūdolfs Kalvāns, Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas valdes priekšsēdētājs.

Pētījums liecina, ka 60% skolotāju pietrūkst laika, lai paveiktu savus darba pienākumus vēlamajā kvalitātē. Nozarē iesaistītie diskusijā arī secina - trūkst ilgtermiņa plāna valstiskā līmenī, ar kuru varētu risināt praktiskas problēmas, piemēram, skolotāju pārslodzi, zemo jaunu skolotāju piesaisti, kā arī citas.


Foto: Freepik