Šogad Latvijas autoceļu uzturētājs greiderēšanas darbus veicis jau 22 000 kilometru garumā, tostarp arī uz vietējas nozīmes valsts ceļa Vītiņi-Vadakste. Auces novada skolēniem, autobusu vadītājiem un citiem braucējiem, tas gan ir mazs mierinājums,jo pusgadsimtu neremontētajam ceļam greiderēšana situāciju neuzlabo, un skolēnu ceļš uz skolu joprojām ir atkarīgs no laika apstākļiem.

Auces vidusskolas pagalmā katru skolas dienu ierodas seši autobusi, lai mājās nogādātu attālāk dzīvojošos skolēnus. Autobusiem visos maršrutos lielākoties jābrauc pa grants ceļiem, kas autovadītājiem sagādā lielas galvassāpes.

Vissliktākais ceļš pašreiz esot 40 kilometru garajā maršrutā, kas ved uz apdzīvoto vietu ”Putras”. Par Eiropas naudu uzklātais asfalta segums beidzas jau pēc pāris kilometriem. Tālākais ceļš ved pa pašvaldībai un valstij piederošiem grants ceļiem. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks Guntis Šēfers stāsta, ka ikviens autobusu remonts izmaksājot vismaz 1000-toš eiro, bet tādi nepieciešami visai bieži.

Pašvaldības ceļiem finansiālo iespēju robežās cenšoties izveidot notekgrāvjus, bet rekonstrukcijai naudas neesot.Vēl sliktākā stāvoklī ir vietējas nozīmes valsts ceļš. 6. martā tas gan greiderēts, tomēr joprojām uz tā stāv ūdens, un pats ceļš vairāk atgādina dubļainu bļodu. LAU rakstiskā komentārā atzīst, ka autoceļam Vītiņi-Vadakste 2019./2020. gada ziemas sezonā noteikta C uzturēšanas klase, bet tā kā šis posms ir avārijas stāvoklī, nodrošināt atbilstošu ceļa stāvokli neesot iespējams, un veiktajiem uzturēšanas darbiem nav ilglaicīgs efekts.

No Satiksmes ministrijas aizvien biežāk dzirdami plāni par vietējas nozīmes ceļu nodošanu pašvaldībām. Guntis Šēfers gan netic, ka tas situāciju varētu uzlabot.

LVC pārziņā ir apmēram 13 000 kilometru vietējās nozīmes ceļu. Šogad remontdarbi plānoti 20 ceļu posmiem, starp kuriem nav Vītiņi-Vadakste ceļš.

 

Sižeta autori:
Sandra Leitāne
Andris Pāns
Zemgales reģionālā televīzija

 

Spread the love