Uzņēmējdarbība un inovācijas – mūsdienās šie divi vārdi kļuvuši teju vai par sinonīmiem, jo, lai veiksmīgi attīstītu savu biznesu, katrs uzņēmējs cenšas radīt kaut ko jaunu, nebijušu un inovatīvu. Ne par velti arī Eiropas Savienības (ES) uzstādījums turpmākajos gados ir sniegt atbalstu inovatīviem biznesa modeļiem, kuri nesīs peļņu ilgtermiņā.

Kā raidījumā “Jautā-Jums” stāsta Ekonomikas ministrijas Inovāciju departamenta direktore Elīna Branta: “Inovācija uzņēmējdarbībā ir jauninājums pašā produktā vai arī pakalpojumā. Tas var būt arī jauninājums produkta vai pakalpojuma radīšanas procesā. Pats būtiskākais ir izprast inovācijas ideju un to, cik tā ir dzīvotspējīga.”

Raidījuma autori tikās ar uzņēmuma “PrintArt” izveidotāju Natāliju Jermolajevu, kura ir radījusi stāju koriģējošu T-kreklu. Šobrīd viņa studē RTU apģērba dizainu. Natālija pati ir sakārusies ar muguras veselības problēmām, tāpēc nolēmusi apvienot zināšanas ar savām vajadzībām, cerībā, ka viņas radītais produkts noderēs vēl kādam. Natālija Jermalajeva stāsta: “Šķiet, esmu izmēģinājusi visus variantus, kas pasaulē iespējami muguras koriģēšanai, un nonācu pie tā, ka ir nepieciešams kaut kas lētāks un kas tāds, ko es varētu lietot ikdienā. Radot šādu produktu, ir būtiski pārāk neaizrauties ar tā zinātnisko pusi un atcerēties arī par to, kā to pasniegt un piedāvāt patērētājiem.”

Kā raidījumā “Jautā-Jums” stāsta programmas “Apvārsnis 2020” vecākā eksperte Marija Plotniece: “Radot produktu Latvijas tirgum, šobrīd nav svarīgi, vai tas ir produkts vai pakalpojums, galvenais ir laba ideja un tirgus pieprasījums. Manuprāt mūsdienās Latvijā attīstīt pakalpojumu tomēr ir vieglāk.”

Vairāk par inovāciju nozīmi uzņēmējdarbībā 14. novembra raidījumā “Jautā-Jums”. Raidījums veidots sadarbībā ar Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā.

 

Spread the love